به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، سیدمحمد حسینی در یازدهمین همایش قرآنی بخش چترود کرمان با بیان اینکه قرآن را باید از خود قرآن شناخت، اظهار داشت: اهمیت و عظمت قرآن در این کتاب به بهترین نحوه ممکن معرفی شده است.

وی با اشاره به سوره الرحمن در قرآن و اینکه خداوند در این سوره نعمات خود را بر انسان ها به خوبی معرفی می کند، خاطرنشان کرد: خداوند در سوره الرحمن نعمت آفریدن قرآن را در راس همه نعمت ها معرفی می کند و ما باید قدردان واقعی این نعمت الهی باشیم.

حسینی با اعلام اینکه عزت مسلمانان جهان در گرو بازگشت به قرآن است، گفت: قرآن کتاب بیداری و زندگی بشر طی تاریخ بوده و این روند ادامه دارد و دوای همه دردها و آلام اجتماعی انسان کتاب قرآن است.

وزیر ارشاد با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در رابطه با تغییر سبک زندگی بیان داشت: سبک زندگی در قرآن کریم به خوبی بیان شده است و اگر ما قر آن را صرفا به قرائت آن نخوانیم، قطعا درک مفاهیم قرآن در زندگی ما اثرگذار است.

وی برگزاری همایش ها و نمایشگاه های قرآنی را مقدمه و بهانه ای برای انس قرآن دانست و افزود: باید ضمن آموزش روخوانی قرآن به آموزش مفاهیم قرآنی نیز توجه شود.

حسینی با بیان اینکه دولت نهم و دهم کمک های خوبی در زمینه فعالیت های دینی و قرآنی داشته است، ابراز داشت: طی عمر این دولت و به ویژه در شش ماهه نخست سال ۹۱ کمک های زیادی به مصلاها و مساجد سراسر کشور شده است.

وی عنوان کرد: مردم در بحث قرآنی نباید منتظر کمک دولت باشند، بلکه باید در این زمینه اهتمام جدی نشان دهند و حرکت در مسیر قرآن معامله ای سراسر سود و خالی از هرگونه خسران و ضرر است.

به گزارش فارس در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بخش چترود کتابخانه عمومی روستای رحیم آباد که توسط فردی خیر احداث شده است به بهره برداری رسید.