به گزارش پارس به نقل از فارس، رضا اکبری اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن روزهای پایانی هفته و افزایش تردد خودروها در محورهای برون‌شهری استان البرز نیاز است که تمهیدات ویژه‌ای با هدف تخلیه بار ترافیکی جاده‌ها به ویژه جاده چالوس در نظر بگیریم.

وی افزود: در عصر روز گذشته (چهارشنبه) شاهد حجم زیادی از خودروها بودیم که قصد سفر از استان‌های تهران و البرز به سمت استان‌های شمالی و شمال غربی داشتند.

این فرمانده ارشد انتظامی تصریح کرد: پیش‌بینی پلیس راه مبنی بر اینکه در عصر روز جمعه شاهد ایجاد ترافیک و کندی تردد در محورهای برون‌شهری از جمله محور کرج – چالوس، به احتمال فراوان تحقق می‌یابد.

اکبری گفت: در روز جمعه این هفته نیز محور کرج – چالوس برای ساعاتی یک طرفه خواهد شد تا بتوانیم بار ترافیکی را تخلیه کنیم.

وی بیان داشت: بر اساس آخرین دستورالعمل پلیس راه، از ساعت 14 روز جمعه مصادف با بیست و پنجم دی‌ماه تا ساعت 23 مأموران پلیس از تردد خودروها از میدان امیر کبیر در شهرستان کرج به سمت استان مازندران جلوگیری می‌کنند.

رئیس پلیس راه استان البرز افزود: بر این اساس تردد تمام خودروها از ساعت 17:30 دقیقه روز جمعه این هفته تا ساعت 23 از مرزن‌آباد در استان مازندران به سمت شهرستان کرج در استان مازندران به صورت یک طرفه انجام می‌شود.

اکبری ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی ترافیک در محورهای برون‌شهری استان البرز و همچنین شرایط جوی در محورهای کوهستانی از جمله جاده چالوس، از رانندگان می‌خواهیم که با احتیاط کامل رانندگی کرده و پیش از مسافرت از سلامت خودروی خود مطمئن شوند.

وی در پایان گفت: به طور قطع مأموران پلیس راه در صورت مشاهده تخلفات رانندگی و همچنین به همراه نداشتن زنجیرچرخ، با متخلفان برخورد قاطع قانونی انجام خواهند داد.