به گزارش پارس رضا اکبری امروز در گفت وگو با فارس اظهار داشت: براساس اعلام سازمان هواشناسی از روز گذشته شاهد بارش های پراکنده به ویژه در ارتفاعات و محورهای کوهستانی بودیم که این امر منجر به لغزندگی جاده ها شده است.


وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش های زیادی از محورهای برون شهری البرز و آزادراه ها و جاده های این استان به ویژه جاده کرج - چالوس در مناطق کوهستانی قرار دارد، لازم است رانندگان و مسافران در زمان تردد در این مسیرها توجه بیشتری به شرایط جوی داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به محدودیت های اعمال شده در روزهای پایانی هفته که مربوط به محور کرج – چالوس است، اشاره کرد و گفت: در این هفته نیز محدودیت هایی با هدف کنترل ترافیک و تخلیه بار ترافیکی احتمالی، به طور موقت در جاده چالوس اعمال می شود.

اکبری ادامه داد: طبق روال گذشته ماموران پلیس راه از تردد انواع موتورسیکلت ها از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه سوم اردیبهشت تا پایان زمان محدودیت ها که ساعت ۲۴ روز جمعه این هفته است، جلوگیری می کنند. وی افزود: براین اساس راکبان موتورسیکلت ها در این ساعات نمی توانند از جاده چالوس رفت و آمد داشته باشند.

این فرمانده ارشد انتظامی اظهار داشت: همچنین بر اساس دستورالعمل های صادره، تردد تریلر و کامیون در این مدت ممنوع بوده و این خودروهای سنگین اجازه رفت و آمد در محور فوق را ندارند.

اکبری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا در روز جمعه نیز مانند هفته های گذشته جاده چالوس طرفه می شود، گفت: یک طرفه شدن جاده چالوس به طور موقت و تنها برای زمانی محدود در دستور کار پلیس قرار دارد. وی اظهار داشت: بر این اساس تردد تمام خودروها از ساعت ۱۴ روز جمعه تا ساعت ۲۴ از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع است.

رئیس پلیس راه استان البرز بیان داشت: از سوی دیگر برای تسهیل در تردد خودروها و تخلیه بار ترافیکی روز جمعه، ماموران پلیس از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه جمعه تا پایان محدودیت اعلام شده، تنها به خودروهایی که از مرزن آباد به سمت کرج حرکت می کنند، اجازه عبور می دهند.

اکبری در پایان از رانندگان خواست تا در زمان افزایش ترافیک، ضمن حفظ صبر و رعایت قانون راهنمایی و رانندگی با ماموران پلیس همراهی بیشتری داشته باشند.