به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگارانمجتبی کاشانی روانشناس تربیتی  عنوان کرد: یکی از نکاتی که والدین جدا شده باید در مورد فرزندانشان مدنظر قرار دهند، این است که با وجود جدایی نباید به امر تربیت آن‌ها بی‌توجه بوده و نسبت به بعضی امور بی‌تفاوت باشند.

 
وی در ادامه گفت: در جریان جدایی معمولا حق سرپرستی کودک به یکی از والد سپرده شده که مسئولیت نگهداری و رفع نیازهای او را دارد ولی در این میان گاهی والد طرف مقابل به دلیل اینکه حق نگهداری از کودک را نداشته و مسئولیتی برعهده‌اش نبوده ، نسبت به برخی امور بی‌تفاوت است.
 
کاشانی افزود: گاهی والد جدا شده حتی به دلیل اینکه کودک با شخص دیگری در نتیجه ازدواج طرف مقابل، رابطه پدری یا مادری برقرار کرده از دیدار فرزند خود پرهیز نموده و از گفت‌وگوهای تلفنی نیز دوری می‌کنند.
 
این روانشناس تربیتی در پایان خاطرنشان ساخت: همکاری والدین در برخی امور مربوط به کودک از جمله کمک در درس‌هایش و یا همراهی در بازگشت از مدرسه بوسیله والدی که جدا از فرزند زندگی می‌کند، موجب شده تا کودک بداند که امور مربوط به خودش برای هر دوی آن‌ها با وجود جدایی‌شان مهم بوده و باعث کاهش اثرات طلاق در او خواهد شد.