به گزارش پارس به نقل از فارسعزت‌الله خان‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس؛ درباره ساخت و سازهای غیر مجاز اظهار د اشت: در دو سال گذشته یکی از دستور کارهای جدی ما برخورد قانونی با ساخت و سازهای غیر مجاز و رفع تصرف از اراضی ملی بوده است.

وی ادامه داد: جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال به صورت منظم در شهرستان شمیرانات برگزار شد و از اولویت‌های نخست دستگاه‌های اجرایی جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز بوده است.

خان‌محمدی اظهار داشت: با هم‌راستا شدن 4 دستگاه اجرایی مهم از جمله محیط زیست، راه و شهرسازی، امور آب و منابع طبیعی توانستیم جلوی تخلفات و ساخت و سازهای غیر مجاز و همینطور عدم تعرض به منابع دولتی را بگیریم.

فرماندار شمیرانات گفت: از سال 86 تا 92 احکام قضایی درخصوص تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز صادر شده ولی اجرایی نشده بود و ما اجرای این احکام را در اولویت خود قرار دادیم.

خان‌محمدی افزود: دستگاه قضایی همپوشانی خوبی در سطح شهرستان داشت و همینطور دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی نیز هماهنگ بودند و توانستیم با مدیریت از ظرفیت ایجاد شده به خوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته 225 هکتار زمین رفع تصرف از اراضی ملی شده است گفت: از این مقدار 180 هکتار اراضی دولتی است و مابقی مربوط به تغییر کاربری اراضی کشاورزی بوده است.

خان‌محمدی یادآور شد: میزان ریالی این 225 هکتار اراضی رفع تصرف شده غریب به 8 هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: در رفع تصرف اخیر نیز 286 هزار متر زمین اراضی ملی در حریم شمال شهر لواسان حد فاصل نارون بر اساس شکایت سازمان محیط زیست و منابع طبیعی رفع تصرف شد و سند این زمین به نام دولت زده شده است.

فرماندار شمیرانات گفت: ارزش ریالی این زمین 1500 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی گفت: اداره اوقاف نیز 350 هکتار موقوفه که توسط افراد متخلف تصرف شده بود با حکم قضایی رفع تصرف شد.

خان‌محمدی خاطر نشان کرد: 50 هزار متر زمین در شهر لواسان نیز رفع تصرف شده است که میلیاردها دلار ارزش ریالی آن است.

فرماندار شمیران تاکید کرد: قطعا با آغاز انتخابات رفع تصرف از زمین‌ها به قوت خود ادامه پیدا می‌کند.