به گزارش پارس به نقل ازباشگاه خبرنگاران ایرج عبدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ؛ با اشاره به مشکلات موجود نقل و انتقالات سوابق بیمه‌ای اظهار داشت: در حال حاضر، بار مالی ناشی از نقل و  انتقالات سوابق بیمه‌ای از صندوقی به صندوق دیگر، هزینه‌ی گزافی را به بیمه شده تحمیل می‌کند که نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اجتماعی در پی  رفع این مشکلات هستند.

 
وی با بیان اینکه هزینه نقل و انتقالات به صورتی است که شخص ذینفع به راحتی قادر به پرداخت آن نخواهد بود، افزود: بیمه شدگانی که تمایل به جمع آوری سابق بیمه خود از صندوقی به صندوق دیگر را دارند، با توجه به هزینه گزاف و روند طولانی انتقال با مشکلات متعددی رو به رو هستند که منجر به  نارضایتی‌شان شده است.
 
عبدی در خصوص بهبود شرایط نقل و انتقالات بیمه  ادامه داد: باید تدبیری برای کوتاه تر شدن روند انتقال و نیز کاهش هزینه‌های تحمیلی، اندیشیده شود و با اصلاح برخی قوانین و بازنگری آن برای حل این مشکل چاره جویی کرد.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: جلوگیری از هزینه‌های غیر ضروری و رسیدگی به روند سریع انتقال به طوری که هیچ گونه آسیبی به بیمه شدگان و بازنشستگان وارد نشود در حل مشکل نقل و انتقالات نقش موثری داشته و گامی مثبت در جهت پیشبرد این طرح خواهد بود.