گوگل در حال ساخت اپلیکیشن پیام‌رسان هوشمند جدید برای رقابت با فیسبوک است. این اپلیکیشن اجازه می‌دهد با دوستان خود حرف بزنید و نیز با پیام دادن به ربات گوگل از او سوالات مختلف بپرسید و پاسخ آن‌ها را دریافت کنید. بنابر گزارش جدید منتشر شده توسط وال‌استریت ژورنال، گوگل در تلاش برای توسعه‌ی اپلیکیشن پیام‌رسان هوشمند است. بنابر این گزارش، گوگل بیش از یک سال روی این اپلیکیشن کار کرده و در حال حاضر مشخص نیست که چه زمانی شاهد عرضه‌ی عمومی آن خواهیم بود.
همچنین مشخص نیست که ربات گوگل برای پاسخگویی به سوالات تا چه حد قدرتمند خواهد بود اما انتظار می‌رود این ربات همانند موتور جستجوی گوگل عمل کرده و در صورت امکان پاسخ کاربر را بدهد، اما اگر نتوانست نتیجه‌ی خوبی بیابد، لینکی برای یافتن پاسخ در اختیار وی قرار دهد.

در این حالت می‌توانید برای اطلاع از وضعیت آب و هوا به این ربات پیام دهید یا از آن در مورد محل رستوران مورد نظر خود سوال کنید. ظاهرا گوگل اجازه خواهد داد تا دیگر توسعه دهندگان نیز ربات خود را طراحی کنند تا از سرویس‌های آن‌ها نیز بتوان درون اپلیکیشن‌ پیام‌رسان استفاده کرد اما خود گوگل این موضوع را تایید نکرده است.

گوگل قصد دارد کابرانی که قصد جستجو دارند را از دست ندهد چرا که دیگر رقبا مانند فیسبوک نیز در حال ساخت ربات پیام‌رسان هوشمند هستند. گوگل در حال حاضر اپلیکیشن‌ پیام‌رسان موفقی ندارد، حتی هنگ اوتز نیز موفق نبوده و به این دلیل این امر که گوگل به فکر اپلیکیشن پیام‌رسان جدید باشد، کاملا طبیعی به نظر می‌رسد.

ظاهرا این سرویس قصد رقابت با فیسبوک M را دارد، رباتی که فیسبوک در حال آزمایش آن درون اپلیکیشن پیام‌رسان خود است. همانند آن چه که گوگل قصد انجام آن را دارد، M نیز به صورت خودکار سوالات را در وب جستجو می‌کند. اما M یک گام فراتر گذاشته و در صورت مطرح شدن سوالی پیچیده، دستیاری انسانی را برای کاربر فراهم می‌کند.

در حال حاضر ابعاد کاری گوگل مشخص نیست اما اگر این شرکت قصد حفظ کابران خود را دارد باید اپلیکیشن جدیدش در زمینه‌ی جستجو به خوبی عمل کند و سپس تلاش داشته باشد تا کاربران را به گفتگو با دیگر دوستانشان از طریق این اپلیکیشن ترغیب کند.