به گزارش پارس به نقل از جام جم شرکت قدیمی و بزرگ یاهو که در رقابت با شرکت‌های دیگر با شکست روبرو شده است اقدام به تعطیلی بسیاری از خدمات و سرویس‌های آنلاین خود خواهد کرد.

اگر شما دورانی که اینترنت‌های دایل‌آپ به عنوان تنها ابزار دسترسی ما به شبکه جهانی بوند را به یاد داشته باشید، مسلما به خاطر خواهید داشت که گوگل به‌هیچ عنوان قدرت امروزی را نداشت. در آن دوران هر کسی که می‌خواست چیزی را در اینترنت جستجو کند به سراغ استفاده از سرویس موتور جستجوی یاهو می‌رفت و تقریبا هر کسی یک ای‌میل یاهو برای خود ساخته و از امکانات مدرن (بر اساس استانداردهای آن دوران) یاهو مسنجر استفاده می‌کرد.

حال با گذشت تنها 15 سال از آن دوران شاهد این هستیم که یاهو نه تنها دیگر قدرت سابق را ندارد بلکه عرصه رقابت را به طور کلی به رقبا واگذار کرده است و به همین دلیل نیز مسئولان این شرکت به شکست خود اقرار کرده و قصد دارند تا بسیاری از سرویس‌های خود را تعطیل کنند.

نخستین خدماتی که تعطیل خواهد شد، سرویس نقشه‌های یاهو است که در پایان ماه جاری میلادی به خاطره‌ها خواهد پیوست. علاوه بر آن نیز در کشورهای مختلف شاهد تعطیل شدن خدمات مختلفی از شرکت یاهو خواهیم بود که شامل خدمات پخش موسیقی، تلویزیون یاهو و ... هستند که در کشورهایی مانند اسپانیا، فرانسه، آلمان و انگلستان متوقف خواهند شد.

مسئولان یاهو این امر را به عنوان یک راهکار برای ایجاد تمرکز بیشتر بر روی توان موتور جستجوی این شرکت و خدماتی مانند ای‌میل یاهو اعلام کرده‌اند و معتقدند که می‌توانند با افزایش تمرکز کاری بر روی برخی از خدمات خود، کیفیت این خدمات را افزایش دهند، ولی حقیقت امر تنها نشان از شکست یاهو دارد و در صورت ادامه یافتن این روند می‌توان آماده خداحافظی با این نام بزرگ شد.