به گزارش پارس،به نقل از مشرق حمید درفشی  افزود: این افراد متهم به قصور در عدم پذیرش یک زن باردار در بیمارستان تامین اجتماعی این شهرستان و نیز یک بیمارستان غیر دولتی هستند.

وی در توضیح حادثه اظهار داشت: این اتفاق دو ماه پیش می افتد و مادر باردار به دلیل عدم پذیرش در این دو بیماستان عازم تهران  می شود و در مسیر انتقال به تهران  جان او و نوزادش از دست  می رود .

وی گفت: با شکایت خانواده این مادر  پرونده قضایی در این زمینه تشکیل شده است و پرونده  در حال بررسی است و ۱۳ متهم در این خصوص بازجویی شده و اکنون با قرار وثیقه ازاد هستند.

دادستان عمومی خبر داده بود

این ماجرا راحاجی‌رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز، سیزدهم آبان ماه  برای خبرنگاران شرح داده بود، اما از آنها خواست به دلیل ایجاد تنش در جامعه و نگران شدن مردم از انتشار خبر فوق خودداری کنند.

وی در همان روز اعلام کرد که به دنبال اطلاع از این حادثه ناگوار، دادستانی پرونده‌ای را به عنوان مدعی العموم باز کرده و با صدور دستوری ویژه برای معاون دادستان کرج، او را مامور به پیگیری و رسیدگی به این موضوع کرده است.

شاکرمی اعلام کرد: به دنبال اطلاع از حادثه فوق، یک تیم متخصص و کارشناس که در حوزه‌های سلامت، بهداشت و پزشکی و همچنین تعزیرات حکومتی تخصص دارند با مسئولیت معاونت دادستان تشکیل و به صورت ضربتی از مراکز درمانی و بیمارستانی بازدید کرده و خدمت رسانی این مراکز را بررسی می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز بیان داشت: یکی از نکاتی که به شدت پیگیر آن هستیم برخورد با مراکزی است که به دلیل بضاعت برخی از بیماران آنها را پذیرش نمی‌کنند پرونده‌ای در این زمینه داشتیم که بیماری را پذیرش نکرده بودند اما دادستانی به عنوان مدعی العموم ورود کرد و افرادی که چنین تخلفی را داشتند را تحت تعقیب قرار داده و تاکید داریم که از حق مردم دفاع کنیم.

سخنگوی قوه قضا چه گفت؟

سخنگوی قوه قضاییه هم روز گذشته در نشست خبری خود با رسانه‌ها در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره اینکه در یکی از بیمارستان‌های کرج مادر و فرزندی مورد پذیرش قرار نگرفته‌اند و متأسفانه جان خود را از دست دادند آیا در این موضوع پرونده‌ای در دستگاه قضایی تشکیل شده است؟ گفت: حدود دو ماه قبل خانمی باردار به بیمارستان مراجعه می‌کند که ابتدا پذیرش می‌شود و بعد مسئولان بیمارستان ادعا می‌کنند که باید به بیمارستان دیگری منتقل شود که در نهایت متاسفانه این خانم خارج از بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد.

محسنی اژه ای ادامه داد: پرونده‌ای در رابطه با این موضوع تشکیل شده و باید پزشکی قانونی و نظام پزشکی نظرات خود را ارائه دهند و پزشکی قانونی بگوید که علت فوت چیست،‌ نظام پزشکی نیز باید توضیح دهد که آیا پزشک و کادر بیمارستان همه وظایف پزشکی خود را انجام داده‌اند یا خیر؛ لذا هنوز نتیجه پرونده مشخص نیست.