به گزارش پارس به نقل از فارس،در شرایطی که پاییز آخرین روزهای خود را سپری می‌کند، با ورود سامانه جدید بارشی به همراه برف و باران، وزش تندباد در انتظار مناطق مرکزی و جنوبی استان است و طی فردا بارش‌های خوبی در مناطق مختلف استان رخ می‌دهد.

براساس اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استانداری اردبیل و با ارزیابی نقشه‌های هواشناسی، با نفوذ سامانه ناپایدار جو استان در طی روزهای آینده دستخوش تغییرات شده به طوری که آسمان جنوب استان از امروز که ابری و مه‌آلود شده در مناطق مرکزی به تدریج بر شدت ناپایداری‌ها افزوده شده به طوریکه سرعت وزش باد طی ساعات آینده در جنوب و مرکز استان حتی به 70 کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد.

بر همین اساس بارش برف در مناطق جنوبی استان آغاز شده و با حجم بارش قابل انتظار تا 10 سانتی‌متر در مناطق مرکزی به صورت بارش‌های پراکنده اختلالاتی را نیز به وجود می‌آورد.

همچنین بر اثر بارش برف و کولاک اختلال در تردد وسائط نقلیه در مناطق کوهستانی استان به ویژه گردنه الماس دور از انتظار نیست.

این سامانه بارشی از عصر فردا از استان اردبیل خارج شده ولی همچنان هوای سرد مناطق مختلف استان اردبیل را تحت تأثیر قرار می‌دهد.