به گزارش پارس،به نقل از مشرقبا انجام آزمایشات زیر می توانید دریابید چقدر پاهای شما سالم هستند.

پوست پا

آیا پاهای شما تاول و یا نقاط قرمز رنگ دارد؟ کفش هایی بخرید که اندازه مناسب داشته و تنگ نباشند، درونش هم سجاف یا حاشیه مزاحمی نداشته باشد.
مراقبت از پاها

آیا ناخن های پای تان صاف و یکدست کوتاه شده اند؟ با این کار می توانید از فرو رفتن ناخن در گوشت جلوگیری کنید.
انگشتانی که قرمز، بنفش و یا کبود به نظر برسند ممکن است نشاندهنده یک عفونت، آسیب، و یا مشکلی در جریان خون پاها باشند. برای تشخیص، فورا به پزشک مراجعه کنید

آیا کوتیکول ناخن را از بین می برید (مثلا با پدیکور)؟ کوتیکول سالم و دست نخورده حفاظی در برابر میکروب ها و عفونت است، اما باید جلوی رشد بیش از حد آنها را گرفت.

آیا مرتبا از سنگ پا استفاده می کنید؟ استفاده از سنگ پا مانع از ایجاد پوست های مرده و پینه های دردناک در پاها شده و اجازه می دهد رطوبت، جذب زیر پوست سالم شود.
گردش خون

آیا انگشتان تان صورتی رنگ هستند؟ انگشتانی که قرمز، بنفش و یا کبود به نظر برسند ممکن است نشاندهنده یک عفونت، آسیب، و یا مشکلی در جریان خون پاها باشند. برای تشخیص، فورا به پزشک مراجعه کنید.

ناخن انگشت بزرگ پای تان را فشار دهید تا رنگش سفید شود، سپس رهایش کنید. چقدر طول می کشد تا رنگش برگردد؟ اگر بیشتر از پنج ثانیه طول بکشد، ممکن است مشکلی در گردش خون داشته باشید. پس به پزشک مراجعه کنید.
حس

یک مداد پاک کن را در تمام قسمت های کف پای تان (بالا ، پایین و طرفین) بکشید. آیا در تمام قسمت ها احساس یکسانی دارید؟ احساس ضعیف در هر قسمت می تواند یکی از علائم دیابت یا آسیب عصبی باشد و باید توسط پزشک بررسی شود.
انعطاف پذیری

آیا می توانید یک حوله کوچک یا تیله را با انگشتان تان بردارید؟ اگر نمی توانید، با ماساژ ملایم و روزانه کف پاها و انگشتان، انعطاف پذیری آنها را بیشتر و بهتر کنید.
همچنین تمرین برداشتن حوله کوچک و تیله را هر روز انجام دهید.