به گزارش پارس،به نقل از باشگاه خبرنگارانبرف خیابان های تهران را قفل کرد/ مسئولان خدمات شهری غافلگیر شدند/ خدمات شهری تهران به استقبال برف و بارندگی می رود/ فعالیت1800 ماشین برف روب در سطح پایتخت/ پاکسازی خیابان‌های پایتخت در روزهای برفی اولویت بندی می‌شوند این ها تیتر خبری بود که اخیرا در بیشتر سایت ها دیده می شد.

 
سالهاست که خیابان های شهر تهران بعد از بارش برف و باران به دلیل ازدحام بیش از حد خودروها، دچار مشکلات ترافیکی می شود، به گونه ای که نیروهای خدمات شهری هم در خصوص رفع این مشکل به کمک نیروهای راهور می آیند.
 
عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره همکاری پلیس راهور و شهرداری تهران در زمان بارش برف در گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها، می گوید: به تمامی مناطق 22گانه ابلاغ شده تا با همکاری پلیس راهور مانع ایجاد ترافیک در میدان و خیابان های اصلی پایتخت شوند. 
 
عطایی مدیر کل امور خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه در روزهای برفی تردد خودروها به کندی در سطح شهر تهران انجام می شود، افزود: نیروهای خدمات شهری در تلاش هستند تا با همکاری نیروهای راهور، ترافیک شهر را رفع کنند.
 
جالب است که معاون خدمات شهری شهرداری تهران در گفت و گو با یک سایت خبری از پاکسازی تمام معابر اصلی شهر از برف خبر می دهد اما مردم این امر را منکر می شوند و ادعا دارند که نیرویی در پیاده راه های شهر مشاهده نمی شود تا آنجا را از وجود برف پاکسازی کند.
 
عبدالهی با اشاره به جزئیات پاکسازی معابر شهر از برف ادامه می دهد که از شب گذشته تمامی عوامل برف روبی خدمات شهری در سطح خیابان ها مستقر شده و معابر درجه یک و دو را پاکسازی کردند.
 
اما این در حالی است که اصغر عطایی مدیرکل امور خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص پاکسازی خیابان ها و پیاده راه ها می گوید: به دلیل محدود بودن نیروهای خدماتی برای پاکسازی خیابان ها از برف آن‌ها را اولویت بندی کرده ایم. 
 
عده ای از مردم بر این عقیده هستند که نبود نیروهای شهرداری در شهر به این دلیل است که شهرداری نیروهای خدماتی خود را به شهر کربلا اعزام کرده است، اما عبدالهی معاون شهردار تهران معتقد است: نیروهایی که به کربلا اعزام شده اند، نیروهای خدمات شهری ما بوده و پیمانکاران برف روبی ما به طور جداگانه فعالیت می کنند و ما از این لحاظ کمبود نیرو نداریم.
 
اصغر عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با تاکید بر آمادگی کامل نیروهای کارگری که از شب گذشته در سطح شهر حضور دارند، اظهار داشت: به دلیل نیروهای محدود در شهرداری تهران بر اساس اولویت بندی اول خیابان های اصلی، پل ها و رمپ و لومپ ها را از برف پاکسازی می کنیم.
 
زمانی که معابر درجه یک و دو در اولویت بندی برای پاکسازی برف قرار می گیرند، تکلیف دیگر معابر چه می شود ؟ آیا باید منتظر اتفاقی ناخوشایند باشیم تا مسئولین به این فکر بیافتند که همزمان همه نیروها را باید در حالت آماده باش قرار دهند و اولویت بندی را فراموش کنند. 
 
معاون خدمات شهری شهردار تهران می گوید: هزار و 800 دستگاه ماشین و تجهیزات برف روبی در حال پاکسازی تهران هستند و تمامی معابر درجه ۱ و ۲ پاکسازی شده اند اما شهروندان انتظار نداشته باشند پاکسازی معابر اصلی را رها کرده و به پاکسازی کوچه ها و معابر درجه ۳ و ۴ بپردازیم، شهروندان دست کم مقابل منازل خودشان را پاکسازی کنند.
 
سالهاست که همزمان با بارش برف و باران هم شهروندان و هم مسئولان شهری می دانند که قرار است با مشکلات زیادی رو به رو شوند.
 
به گزارش یک سایت خبری ، شهرام جباری زادگان مدیر روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به بارش برف در تهران گفت: بارش برف موجب استفاده بیشتر از خودروهای شخصی و کندی تردد در معابر شهر تهران به ویژه معابر پهنه‌های شمالی و غربی تهران شد.
 
وی با توجه به اینکه پیش بینی بارش برف از روز گذشته اعلام شده بود، اظهار داشت: تمامی نیروهای حوزه ترافیک و خدمات شهری به ویژه در پهنه شمالی و غربی، شهر تهران در آماده باش کامل بودند، به طوری که با بارش برف در ساعات اولیه سحرگاه، شهرداران مناطق، شهرداران نواحی، عوامل خدمات شهری و ترافیک شهرداری مشغول به کار شدند.
 

سالهای زیادی است که شهروندان تهرانی از مشکلات ترافیکی بعد از باران و برف رنج می برند و وعده های ساماندهی این امر با تاخیر رو به رو است. نمیدانیم این امر تا کی ادامه داد اما امیدواریم که روزی مسئولان شهری فکری به حال ناراحتی شهروندان کرده باشند.