به گزارش پارس به نقل از مهر، ابراهیم شاد قوشچی مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه با تشریح حادثه به وقوع پیوسته در ارومیه اظهارداشت: عصر دوشنبه در خیابان خرمشهر، جنب مسجد قاسمیه ارومیه مواد نفتی ناشی از نشست خودرو حامل مواد سوختی در جوی آب جاری و این امر سبب بروز آتش‌ سوزی شد.

وی ادامه داد: با اطلاع ماموران از این حادثه، بلافاصله اکیپ های آتش نشانی به محل اعزام شده و از بروز حوادث ناگوار و سرایت آتش سوزی جلوگیری کردند اما به علت وسعت آتش سوزی تعدادی از خودروهای عبوری شامل پیکان، پراید نیز طعمه حریق شده و دچار خسارات جزیی شدند.

وی با بیان اینکه این آتش سوزی طی ۲۰ دقیقه تلاش ماموران آتش نشانی ارومیه مهار شد افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته در ابتدای امر هیچ اقدام عمدی برای ایجاد این حادثه در کار نبوده اما علت اصلی در دست بررسی است و در صورت مشخص شدن نتایج آن در اختیار رسانه های قرار می گیرد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه با تاکید بر اینکه با وجود شایعات منتشر شده در فضای مجازی این حادثه تلفاتی در پی نداشته است گفت: در این حادثه به دلیل اینکه این دو خودرو آسیب دیده فاقد سرنشین بودند و به کسی آسیب وارد نشده است.

متاسفانه در پی وقوع این حادثه اخبار متعددی مبنی بر انفجار خودروی حامل سوخت در فضای مجازی در حال انتشار است که این اخبار شایعات زیادی را در پی داشته است.

هم اکنون دود سیاهی ناشی از این حادثه فضای این منطقه از شهر ارومیه را فرا گرفته است.