پايگاه خبري تحليلي «پارس»- چند روزی است که خبر تخریب طبقه ی هفتم پاساژ علاالدین در سطح شهر تهران به گوش می رسد. همانطور که مشخص است صاحب این پاساژ اقدام به ساخت غیر مجاز این طبقه کرده است.
 
به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، اكنون با پيگيري هاي شهرداري تهران و اتمام آخرین مهلت قانونی به صاحب پاساژ علاالدین، شهرداری تهران باید رای قطعی کمیسیون ماده صد را اجرا کند.

بر اساس رای شماره 930472 مورخه 17/6/93 ، تخلفات این ساختمان شامل 2073.5 متر مربع تجاری در طبقه هفتم بوده که ضمن تعطیلی محیط های تجاری مستحدثات خلاف، این کمیسیون رای به قلع و جمع آوری داده است.

ضمنا 1063 متر مربع در زیرزمین «3-» بصورت تجاری خلاف احداث گردیده است، که حکم به قلع و جمع آوری داده شده است. 

بر همین اساس؛ با توجه به گزارش سازمان آتش نشانی به شماره 484/610/93/م مورخه 23/4/93 اعلام داشته بود: ساختمان علاالدین فاقد ایمنی بوده و به استناد بند 14 ماده 55 قانون شهرداریها و نظر به شرایط ناایمن و خطرناک ساختمان که روزانه محل تردد هزاران نفر از شهروندان تهرانی می باشد و لزوم حصول ایمنی اثربخش و عدم تمکین مالک برای رفع نقص، حسب دستور شماره 27/365 مورخه 2/7/93 معاونت محترم دادستان و سرپرست دادسرای عمومی ناحیه هفت تهران، شهرداری موظف به تخریب مستحدثات زائد و اجرای ایمنی ساختمان است.

هر طبقه از این ساختمان 50 میلیارد تومان به فروش رسیده است.

گفته می‌شود روزانه نزدیک به 15 هزار نفر در این پاساژ قدیمی تردد دارند که در صورت وقوع حادثه‌ای همچون آتش‌سوزی امکان وقوع کشته و مجروح بسیار محتمل است. باید منتظر ماند و دید این پاساژ ساماندهی می‌شود، یا باید منتظر از دست رفتن جان تعدادی از شهروندانمان باشیم.