به گزارش پارس،به نقل از تسنیمدرباره وضعیت درمان بیماری سرطان در کودکان در کشور اظهار داشت: با اطمینان و اعتماد به نفس کامل می‌توانم عنوان کنم که در بالاترین سطح درمانی جهان کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند، و همچنین بالاترین استانداردهای جهانی در حمایت از خانواده‌های این بیماران را لحاظ کردیم.

وی ادامه داد: البته در حوزه پیشگیری و تحقیقات هنوز بسیار کار نکردیم ولی درصدد هستیم در برنامه توسعه‌ای 5 ساله محک مباحث پیشگیری و تحقیق را در حوزه بیماران مبتلا به سرطان به مانند درمان لحاظ کنیم.

بنیانگذار محک درباره مشکلاتی که در این عرصه‌ها وجود دارد، عنوان کرد: خوشبختانه براساس اهداف راه اندازی محک که به دور از دریافت حمایت‌های دولتی بوده اکنون هیچ مطالبه ای از دولت نداریم کما اینکه همیشه نیز از ما حمایت شده است. بلکه ما نیز در کنار دولت‌ها به آنها کمک هم می‌کنیم.

قدس تصریح کرد: البته گاهی در صدور مجوزها تاخیری‌های می‌شود که انتظار داریم در زمان مقرر این کار صورت پذیرد کما اینکه بورکراسی‌های اداری همیشه این معطلی را به‌وجود می‌آورد.

وی درباره اعزام کودکان مبتلا به سرطان به خارج کشور نیز بیان داشت: به هر حال خانواده‌های هستند که ترجیح می‌دهند فرزند بیمارشان در خارج از کشور و در شرایطی دیگر تحت درمان قرار گیرد، درحالیکه کودکان بیماری که در پوشش محک هستند از خانواده‌های قشر پایین اقتصادی هستند و هرگز در این بیمارستان کودکی برای درمان به خارج اعزام نشده است و چنین اتفاقاتی رخ نمی‌دهد.