به گزارش پارس به نقل از فارس  حجت الاسلام سید حسین مومنی در جمع زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: عید روز توجه خاص خدا بر بندگان خود و فراخواندن آنها در پیشگاه پروردگار و روز پوشانیدن جامه محبت او بر دل هاست.

وی ادامه داد: روز عید، روز عمل و خوشحالی از قبول آن و روز اجابت درخواست بندگان از جانب پروردگار است. این روز، روز نوشتن امان نامه برای بندگان است و زمان تهیه آن چیزی است که در منزلی که انسان در پیش دارد، به کار او می آید.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: عید روزی است که خداوند درهای احسان خود را به روی همه می گشاید و کرم و بخشش خویش را آشکار می کند. حال که خداوند کریم و بخشنده سفره عطا و بخشش گسترده، چه خوبست که هم نیکوکاران و هم گنهکاران با اعتراف (به نیاز و تقصیر خویش) و حیاء و شرمساری و امید بر سر این سفره جمع شوند که یقینا در این صورت آنان از لطف و احسان خدا بی بهره نخواهند ماند.

حجت الاسلام مومنی به برخی از آداب روز عید اشاره کرد و افزود: صله رحم یکی از ویژگی های روز و ایام عید است که به سبب دوری از بدی ها و حذف کدورت ها محقق می شود.

وی بیان کرد: باید سعی کنیم در سال جدید و این عید قلوب خود را عاری از هر چیزی جز خدای متعال کنیم چرا که تغییر در قلوبی شکل می گیرد که فقط جای خدا و خدایی باشد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: عید واقعی زمان ظهور حضرت مهدی (عج) به عنوان منجی عالم بشریت است که باید در همه حال برای سلامتی ایشان دست به دعا برداریم و همیشه یاد حضرت باشیم.

حجت الاسلام مومنی گفت: در ابتدای سال جدید باید با خود عهد ببندیم که به عنوان یک منتظر واقعی عمل کنیم و همیشه هم بر دل و هم بر زبان منتظر حضرت باشیم.