به گزارش پارس به نقل از فارسعلی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد در جمع خبرنگاران درخصوص وجود کمبود معلم در مدارس اظهارداشت: پروژه مهر در وزارت آموزش و پرورش سالها است که دنبال می‌شود و روی آماده‌سازی، تأمین فضا، تأمین معلم، کتابهای درسی و ساماندهی نیروی انسانی فعالیت‌هایی انجام می‌شود.

وی افزود: از بهمن ماه سال گذشته پروژه مهر سال 94 کلید خورده است و سال تحصیلی جدید را بدون هیچ مشکلی در سراسر کشور آغاز می‌کنیم ضمن اینکه در سال گذشته سال تحصیلی را با کمترین مشکل شروع کردیم.

فانی درخصوص وجود مشکلاتی در کلان‌شهر تهران همزمان با بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: در سال گذشته در تهران فقط 3-2 مورد مشکل نبود معلم داشتیم و آن هم مربوط به برخی اتفاقات بود و امیدواریم امسال مشکل خاصی نباشد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که برخی معلمان که از دوره متوسطه به ابتدایی آمده‌اند ناراضی هستند، گفت: آموزش و پرورش یک سازمان مسئول تعلیم و تربیت است و باید به نحو احسن از تمام نیروهای خود استفاده کند و از تمام معلمان خواهش می‌کنیم در این راه با آموزش و پرورش همراهی کنند.

فانی در واکنش به مردودی بسیار زیاد دانش‌آموزان در اول دبستان که سال گذشته با آن روبرو بودند، تصریح کرد: با تامین آموزش برای معلمان و بکارگیری روش‌های نوین تدریس تلاش می‌کنیم این افت را به حداقل برسانیم ضمن اینکه برخی از این دانش‌آموزان مردودی پیش از ورود به مدرسه مشکلاتی داشتند.

وی درخصوص اینکه در نهایت مبلغ مشخص شده برای رتبه‌بندی معلمان چقدر است، اظهارداشت: باید صبر کنیم تا احکام صادر شود.