به گزارش پارس،به نقل از فارس«کارت سلامت و تخفیف پزشکی ویژه خانواده‌ها چند روزی است که توسط وزارت بهداشت راه اندازی شده و شما با خرید این‌کارت می‌توانید به همراه چهار نفر از اعضا خانواده‌تان تحت پوشش بیمه طرح تحول سلامت قرار گیرید. همچنین سرپرست خانواده با ارائه این کارت می‌تواند از امتیاز تخفیف 50 درصدی در مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه شهید بهشتی سراسر کشور بهره‌مند شود» این پیغامی است که اخیرا به صورت تلفنی توسط برخی افراد سودجو به شهروندان سراسر کشور مطرح می‌شود و با وعده‌های فریبنده اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند.

هزینه‌های درمان هر چند با آغاز اجرای طرح تحول سلامت نسبت به گذشته کمتر شده ولی همچنان خانواده‌های زیادی در کشور با مشکلات مالی برای درمان بیماری اعضای خانواده مواجه هستند. این مسئله در میان خانواده‌هایی که با بیماری صعب العلاج مواجه بوده یا دارای کودک و سالمند هستند بیشتر احساس می‌شود و این پیغام می‌تواند برایشان بسیار جالب و امیدوار کننده باشد. در این میان تعدادی از خانواده‌ها به دلیل مشکلات، بار روانی بیماری و دغدغه‌های ذهنی کمتر فرصت تحقیق در رابطه با این‌گونه خبرها را دارند. ولی آیا واقعا این کارت مورد تائید وزارت بهداشت است یا خیر؟

مشاور اجرایی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس ضمن تکذیب این خبر، اظهارداشت: به هیچ عنوان چنین کارتی در حال حاضر وجود ندارد و این مسئله مورد تائید وزارت بهداشت نیست.

 بنابراین می‌توان گفت، کلاهبرداران با توجه به هزینه‌های درمان در کشور و مشکلات فراوانی که برخی از خانواده‌ها با آن سرکار دارند، شگرد و شیوه خود را به این مسیر تغییر داده و سعی در اغفال و اخاذی شهروندان در این راستا دارند. لذا افرادی که با پیام‌های مشابه مواجه می‌شوند، ضمن هوشیاری نسبت به این مسئله به هیچ عنوان فریب تبلیغات پررنگ و لعاب را نخورند و اخبار حوزه سلامت را از طریق رسانه‌ها رسمی کشور پیگیری کنند.