به گزارش پارس،به نقل از فارسبا اشاره به اولویت های سازمان بهزیستی کشور در برنامه ششم توسعه اظهار داشت: پیشگیری یکی از مواردی است که سازمان به طور جدی آن را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: در این زمینه کارگروهی مشترک با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایجاد شده است و سازمان بهزیستی نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه اجتماعی و به خصوص پیشگیری در اختیار این کارگروه قرار داده است.

رضازاده با اشاره به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها تصریح کرد: این دو مقوله از مواردی است که امیدواریم با همکاری سایر بخش‌ها و سازمان‌ها و البته تخصیص اعتبارات لازم بتوانیم به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنیم.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی ادامه داد: پیشگیری از ایدز و اعتیاد و همچنین گسترش برنامه‌های اجتماع محور و ارتقای سلامت روانی و اجتماعی از دیگر برنامه‌های سازمان بهزیستی در برنامه ششم توسعه خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به افزایش اعتبارات حوزه پیشگیری در سال آتی گفت: در این زمینه ریاست سازمان بهزیستی وعده‌هایی را داده‌اند که امیدواریم در سال آینده با افزایش اعتبارات در حوزه پیشگیری گام‌های مؤثری را برداریم.

رضازاده همچنین به آمار مراکز اقامتی میان مدت (کمپ‌های درمانی) اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 1047 کمپ در سطح کشور توسط سازمان بهزیستی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند که البته ما از سال گذشته توقف صدور مجوز کمپ‌ها را صادر کرده‌ایم.

وی دلیل عدم صدور مجوز کمپ‌ها را بازنگری پروتکل مراکز میان مدت عنوان کرد و گفت: بنا داریم پروتکل جدیدی را برای راه‌اندازی مراکز میان‌مدت به تأیید برسانیم که امیدواریم در هفته‌های آینده این پروتکل به استان‌ها ابلاغ شود.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی تصریح کرد: در پروتکل جدید خدمات مختلفی برای درمان معتادان در مراکز میان مدت پیش‌بینی شده است که علاوه بر ارائه خدمات درمانی مسائلی از جمله مسکن و معیشت آنها پیش‌بینی شده است.