به گزارش پارس،به نقل از فارسبیژن زندیه در جلسه بررسی مشکلات شهرستان بیجار که با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در محل فرمانداری برگزار شد، از برگزاری جشنواره ملی فرش در تابستان 95 در قالب مسابقه، نمایشگاه فرش، جذب توریست، راه‌اندازی و احیای مجدد سرای فرش خبر داد.

فرماندار شهرستان بیجار خواستار دعوت از شرکت‌های معتبر صادراتی برای حضور در این جشنواره شد که زمینه‌ای برای بازاریابی باشد.

وی به سبقه تاریخی هنر صنعت فرش در این شهرستان اشاره و بیان کرد: حمایت از این هنر در راستای ایجاد اشتغال پایدار، رونق اقتصادی و بازرگانی نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی و شهرستانی است.

زندیه با بیان اینکه ایجاد سرای فرش در بیجار در راستای عرضه راحت‌تر و معرفی بیش از پیش فرش بیجار به مسافران و گردشگران است، گفت: از سال گذشته بعد از افتتاح سرای فرش بیجار در تیمچه حاج شهباز، به دلیل عدم اقدامات کارشناسی این مهم به نتیجه مطلوبی نرسیده است.

وی بر توسعه و گسترش صنعت فرش به عنوان قابلیت ارزشمند این شهرستان تأکید کرد و گفت: باید این صنعت را نه تنها در ایران، بلکه در بازارهای جهانی نیز احیا کرد.

زندیه با اشاره به برخی از ظرفیت‌های شهرستان بیجار از جمله گردشگری، گفت: برای تقویت این مهم باید همت جمعی را به کار گرفت.

وی در ادامه به مشکلات شهرستان بیجار اشاره و بیان کرد: اشتغال و مهاجرت و رشد منفی عمده مشکلات شهرستان بیجار است.

معاون فرماندار بیجار با بیان اینکه شهرستان بیجار در سال‌های گذشته از شهرستان‌های پرجمعیت این استان بوده است، گفت: به دلیل نبود اشتغال اکثر مردم مجبور به مهاجرت شده‌اند که باید زیرساخت‌های اشتغال را با جذب سرمایه‌گذار و کمک از بخش خصوصی فراهم ساخت.

زندیه گفت: شهرستان بیجار دارای استعدادهای فراوانی است که صرفا با ورود بخش دولتی نمی‌توان از آنها برای رفع مشکلات شهرستان بهره گرفت و ورود بخش خصوصی مهم‌ترین عامل برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌هاست.