به گزارش پارس،به نقل از فارسدر ادامه نهمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی نماینده حقوقی سازمان تأمین اجتماعی با حضور در جایگاه اظهار داشت: مطابق اسناد یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین سورینت قشم، آقای «ح.س» و تأمین اجتماعی مبنی بر خرید تعدادی از شرکت‌های سازمان به امضا رسید.

وی افزود: شرکت‌های تأمین اجتماعی در سه دسته غیربورسی، بورسی و رد دیون تقسیم می‌شود. به عبارت دیگر شرکت غیربورسی 69 مورد است، شرکت‌هایی که دولت برای رد دیون خود به سازمان تأمین اجتماعی اختصاص داده 30 مورد و شرکت‌های بورسی 47 مورد بوده است که جمعاً 138 شرکت مورد تفاهم‌نامه بابک زنجانی و سازمان تأمین اجتماعی است.

وی ادامه داد: ارزش این تفاهم‌نامه 4 میلیارد یورو بوده و توافق شده که با توجه به سهام و ارزش، هر شرکت مورد معامله قرار گیرد.

نماینده تأمین اجتماعی در خصوص اختلاف مبلغ در این تفاهم‌نامه خاطرنشان کرد: اختلافی پیش آمده بود که در شعبه 1057 کارکنان دولت نیز مطرح شد که این اختلاف بر سر مبلغ 13 هزار میلیارد ریال در محاسبه تبدیل ین به ریال مطرح شده است.

وی گفت: مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی به موجب نامه‌ای خطاب به مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرده بود که مبلغ مورد اشاره در تفاهم‌نامه، به بانک مرکزی واریز شود و در نهایت مدیر کل بین‌الملل بانک مسکن عنوان می کند وجه مورد نظر قابلیت تبدیل بین‌المللی ندارد.