به گزارش سرویس تلویزیون ایسنا، « مستند ۴ » در ۱۵ قسمت در ایام نوروز به موضوعات مختلف علمی، اجتماعی، سیاسی فرهنگی و اقتصادی می پردازد.

مستندهایی که در ایام نوروز از برنامه « مستند ۴» پخش خواهد شد عبارتند از:

- نامه به الیا /محصول ۲۰۱۰ امریکا / موضوع: به زندگی و کار یکی از بزرگترین کارگردانان تاریخ سینما" الیا کازان" می پردازد.

- بدهی سالاری / محصول ۲۰۱۱ یونان/ موضوع: این مستند به دلایل بدهکاری و ورشکستگی اقتصادی کشور یونان می پردازد و نگاهی انتقادی دارد به سیاست های پولی و اقتصادی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول که وضعیت یونان را به سقوط نزدیک کرده اند.

- من بروسلی هستم/ محصول ۲۰۱۱ کانادا/ موضوع: مستندی جدید درباره اسطوره هنر های رزمی بروسلی، این فیلم به پشت صحنه آثار او و زندگی و شخصیت وی می پردازد.

- شجاعت یک مرد/ محصول ۲۰۰۹ ایسلند/ موضوع: مستندی صمیمی از تلاش های پر امید مادری برای کودکش که به اوتیسم (در خود ماندگی) است.

- سفر به کرانه کیهان / محصول ۲۰۰۸ انگلستان و امریکا/ موضوع: مستندی چشم نواز و انیمیشن محور از داستان پیدایش زمین و ساختار زمین شناسی و لایه های آن

- ضایعات را مزه کنید / محصول ۲۰۱۰ آلمان / موضوع: ساکنان اروپا هر سال حدود ۱۰۰ میلیارد یورو مواد غذایی دور می ریزند و این مستند به این واقعیت تلخ می پردازد.

- شامپانزه / محصول/ ۲۰۱۲ تانزانیا و امریکا / موضوع: داستان یک شامپانزه یتیم که تلاش می کند تا برای زنده ماندن به عضویت گروه های دیگری از شامپانزه ها در آید.

- بطری / محصول ۲۰۰۹ آمریکا / موضوع: آسیب های بطری های آب معدنی به طبیعت

- شیاد / محصول ۲۰۱۲ انگلستان / موضوع: درباره جوانی است که با جعل هویت سعی دارد تا خودش را جای کودکان گم شده خانواده ها قرار دهد.

- ای کاش می دانستم / محصول ۲۰۱۰ چین / موضوع: تاریخچه شهر شانگ های، معماری، رشد اقتصادی و زندگی شهروندان آن شهر

- بودن و داشتن / محصول ۲۰۰۲ فرانسه / موضوع: روایت یک مدرسه یک اتاقه در یکی از روستاهای فرانسه که تنها یک معلم و چند دانش آموز دارد.

- مانند شیر قیام کنید / محصول ۲۰۱۲/ از معدود مستند های ساخته شده راجع به جنبش وال استریت است که غالبش به صورت مخفیانه و با ابزارهای آماتور فیلم برداری شده است.

- آتش فشان های آب های عمیق / محصول ۲۰۰۳ آمریکا/ موضوع: حیات در عمیق ترین نقاط آبهای دنیا

- ۵۶ آپ / محصول ۲۰۱۲ انگلستان / موضوع: افرادی که از سنین کودکی تا حال که ۵۶ سال سن دارند در هر دوره هفت ساله زندگی شان در این مستند به تصویر کشیده شده است.

- آخرین دیدار در آبادی / محصول ۲۰۱۱ آمریکا/ موضوع: بررسی موضوع کم آبی در مناطق مختلف جهان

« مستند ۴» به تهیه کنندگی محمد حمیدی مقدم در ایام نوروز ساعت ۱۴ به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.