به گزارش پارس به نقل از میزان، ذوالفقاری،معاون امنیتی وزارت کشور و مسئول ستاد اربعین درگفت و گوی زنده در برنامه" تیتر امشب" شبکه خبر گفت:سال گذشته لغو روادید سبب شد تا شاهد حجم انبوه زائران به کربلا باشیم.

 
وی در ادامه افزود: بلافاصله از سوی وزارت کشور ستاد معین تشکیل شد تا بتوان زائران را تحت پوشش قرار دهند تا با مشکل برخورد نکنیم.
 
ذوالفقاری افزود:اربعین سال گذشته 3 هزار نفر در عراق گم شدند که خوشبختانه شناسایی شده و به کشور بازگشتند.
 
وی اظهار کرد:اربعین امسال به هیچ زائری بدون گذرنامه اجازه ورود به عراق داده نمی شود، در همین راستا امروز جلسه ای برگزار شد ، در واقع قرار است این مساله از مبدا سازماندهی شود.
 
مسئول ستاد اربعین به ارائه دفترچه راهنما به زائران  اشاره کرد و گفت:امنیت زائران به عهده عراق است اما سپاه، شهرداری و استان های معین در خصوص خدمات کمک رسانی کنند.
 
وی با اشاره به این مطلب که اعزام،اسکان و تغذیه زائران بر عهده سازمان حج و زیارت است، گفت:خدمات بهداشتی بر عهده وزارت بهداشت و امداد رسانی بر عهده هلال احمر است، اما سپاه و بسیج در همه لایه ها خدمات رسانی می‌کنند.
 
ذوالفقاری ادامه داد:پیش بینی های صورت گرفته مبنی بر این است که بیش از 2 میلیون زائر به عراق خواهند رفت.
 
معاون امنیتی وزارت کشور تصریح کرد:به طرف عراقی خود اطلاع دادیم از مبدا تا مقصد می توانیم زائران خود را جابه جا و ساماندهی کنیم و ممکن است با موافقت آنها این اتفاق بیافتد.
 
همچنین محمد رضا مروارید، استاندار ایلام در خصوص حمل و نقل زائران اظهار کرد:گیت های مرز مهران از 18 تا به 96 گیت افزایش یافت. 700 اتوبوس در مهران مستقر خواهند شد تا خدمات رسانی صورت گیرد و پارکینگ هایی برای خودروها مستقر شده اند.