به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور اظهار داشت: در حال حاضر در اکثر محورهای استان‌های اردبیل، البرز، مرکزی، گیلان و تهران بارش باران جریان دارد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا به بارش باران در محور ماکو در استان آذربایجان غربی و محور قروه به همدان در استان کردستان اشاره و بیان داشت:‌ در محورهای زابل - نهبندان و زابل - زاهدان در استان سیستان و بلوچستان و زنجان - قزوین در استان زنجان بارش باران گزارش شده است.

این مقام ارشد راهور ناجا به بارش برف در اکثر محورهای استان قزوین پرداخت و گفت: در محورهای زنجان - میانه، زنجان - تبریز و زنجان - دندی در استان زنجان، گردنه حیران در استان گیلان و ارتفاعات هراز، سوادکوه و چالوس در استان مازندران نیز بارش برف اعلام شده است.

وی ادامه داد: در شرق استان تهران در محدوده فیروزکوه و شریف‌آباد؛ همچنین در محورهای بیجار- دیوان‌دره و بیجار - سقز در استان کردستان نیز برف می‌بارد.

سرهنگ رحمانی به تردد در محورهای برف‌گیر و یخ‌زده اشاره و تصریح کرد: تردد در محورهای زنجان - میانه در استان زنجان، طالقان در استان قزوین و همچنین محورهای طالش، اسالم، خلخال، ماسوله و دیلمان فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا به شهروندان توصیه کرد: برای تردد در محورهای کوهستانی و برف‌گیر با توجه به برودت هوا و احتمال یخ‌زدگی خط معابر، حتماً تجهیزات ایمنی را همراه داشته و برای تردد از زنجیر چرخ استفاده کنند.