به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس سعید هژبری مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با اشاره به سیلاب 7 آبان امسال در ایلام اظهار داشت: خوشبختانه این سیلاب در زمان حضور دانش‌آموزان در مدرسه نبود و باعث کاهش خسارات جانی شد.

وی افزود: براساس پیش‌بینی‌ها قرار بود 90 میلی‌متر باران در ایلام ببارد، اما میزان بارش باران 282 میلی‌متر شد و با توجه به شیب‌دار بودن سطح این استان، سیلاب بزرگی ایجاد شد.

هژبری با اشاره به اینکه خسارت وارد شده سیلاب به مدارس شامل سه دسته است، خاطرنشان کرد: در اثر سیلاب، خرابی دیوار محوطه، آسیب به تجهیزات و خسارات جزئی، مدارس ایلام را تحت تأثیر قرار داده است.

وی افزود: دیوار محوطه و سرویس بهداشتی 32 مدرسه در اثر ورود سیلاب آسیب دیده است، به تأسیسات و تجهیزات 16 فضای آموزشی آسیب کلی وارد شد و به 162 فضای آموزشی در اثر سیلاب، خسارات جزئی وارد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام با بیان اینکه در اثر سیلاب فقط به یک مدرسه آسیب کلی وارد شده است، تصریح کرد: با ورود سیلاب به داخل مدرسه و در اثر نفوذ آن به زیرزمین و طبقه همکف، دیوارها و سرویس بهداشتی خسارات کلی دید و این مدرسه فعلاً قابل استفاده نیست.

وی افزود: دانش‌آموزان این مدرسه حدود 350 نفر بودند که به شیفت مخالف مدارس دیگر فرستاده شدند و با تجهیزات جدید، شرایط ادامه تحصیل آنها فراهم شد.

هژبری با بیان اینکه در مجموع، سیلاب استان ایلام به 210 فضای آموزشی خسارت وارد کرد، گفت: 162 مدرسه خسارات جزئی، 16 مدرسه خسارات به تجهیزات و تأسیسات و 32 مدرسه بر اثر سیلاب، دیوار محوطه آنها تخریب یا ترک خورده است.

وی پیش‌بینی خسارات وارد شده را در برآورد اولیه حدود 7 میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: کار تعمیر مدارس آسیب‌دیده آغاز شده و در حین تحصیل دانش‌آموزان، این کار انجام می‌شود و فقط یک مدرسه مشکل جدی دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام در پایان گفت: از روز گذشته تمام مدارس ایلام بازگشایی شد و دانش‌آموزان اکنون در کلاس درس حضور دارند.