به گزارش پارس به نقل از  فارس سردار حسین رحیمی، با اشاره به اینکه مراسم تحلیف رییس جمهوری روز یکشنبه با حضور بیش از ۵۰ تن از سران و شخصیت های جهان و صدها تن از شخصیت های داخلی در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود، افزود: برابر هماهنگی های صورت گرفته، پس از پایان این مراسم ضیافت شامی به میزبانی رییس جمهوری در مجموعه سعدآباد برگزار خواهد شد که بر این اساس پلیس تدابیر ویژه ای را به مرحله اجرا می گذارد.

وی با اشاره به اینکه محدودیت های ترافیکی از ساعت ۱۴ تا ۲۲ یکشنبه در تهران اعمال خواهد شد، از شهروندان خواست ضمن همکاری با پلیس با توجه به حجم زیاد مهمانان خارجی، از ترددهای غیرضروری در ساعات یاد شده در کلیه معابر پایتخت خودداری کنند تا با ترافیک سنگین مواجه نشوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه از ساعت ۱۴ روز یکشنبه تا ساعت ۱۹ ایستگاه متروی بهارستان بسته خواهد بود و پایانه های اتوبوسرانی و تاکسیرانی میدان بهارستان نیز در این مدت فعالیتی نخواهند داشت، افزود: در عین حال اتوبوس های مسیر جمهوری نیز تا چهارراه مخبرالدوله نسبت به جابه جایی مسافران اقدام کرده و تمامی ایستگاه های اتوبوس و تاکسی از میدان بهارستان به چهارراه مخبرالدوله منتقل می شوند.

رحیمی افزود: از ساعت ۱۴ روز یکشنبه در طول خیابان سپاه، جمهوری و بزرگراه صیاد، محدودیت های تردد اعمال شده و بر این اساس تردد از میدان سپاه تا بهارستان و شهید مصطفی خمینی تا چهارراه سرچشمه ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه از ساعت ۱۴ تا ۱۹ روز یکشنبه هرگونه تردد و توقف در طول خیابان مردم، خیابان مجاهدین مسیر شرق به غرب از تقاطع ایران به سمت غرب و میدان بهارستان ممنوع است، افزود: همچنین توقف وسایط نقلیه در طول خیابان های سپاه و شهید مصطفی خمینی در حد فاصل خیابان مجاهدین اسلام تا خیابان نخشب، در ضلع شرقی و جنوبی مجلس شامل خیابان های نخشب و مردم، طول خیابان مجاهدین اسلام در حد فاصل خیابان مردم تا میدان بهارستان، طول خیابان جمهوری حد فاصل تقاطع سعدی (چهارراه مخبرالدوله) تا میدان بهارستان و طول خیابان اکباتان در حد فصل خیابان ملت و میدان بهارستان از ساعت ۱۴ تا ۱۹ ممنوع است.

رئیس پلیس راهور تهران به ممنوعیت های تردد اشاره و با بیان این که این محدودیت از ساعت ۱۴ تا ۱۹ روز یکشنبه اجرا خواهد شد تصریح کرد: از شمال از میدان سپاه به سمت جنوب در طول مسیر تا میدان بهارستان تردد خودروها ممنوع است. همچنین از جنوب، خیابان شهید دیالمه از خیابان امیرکبیر به سمت شمال و در تقاطع سرچشمه از تردد وسایط نقلیه به سمت شمال جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: همچنین از شرق طول خیابان مجاهدین اسلام، از میدان شهدا به سمت غرب مسدود خواهد شد. همچنین تقاطع خیابان ایران به سمت غرب و کلیه خیابان ها و کوچه های منتهی به خیابان مجاهدین اسلام حد فاصل خیابان ایران و میدان بهارستان در طول برگزاری مراسم مسدود خواهد بود.

رحیمی به مرز غربی محدوده ممنوعیت تردد اشاره کرد و گفت: از سمت غرب خیابان جمهوری از تقاطع سعدی (چهارراه مخبرالدوله) به سمت شرق مسدود بوده و در سایر خیابان های فرعی منتهی به خیابان جمهوری شرقی و میدان بهارستان تردد وسایط نقلیه ممنوع است. همچنین خیابان اکباتان واقع در ضلع جنوب غربی میدان بهارستان از تقاطع ملت به سمت میدان بهارستان نیز بسته خواهد بود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین به مسیرهای جایگزین اشاره کرد و گفت: خودروهایی که قصد دارند از شمال به جنوب در مسیر صیاد تردد کنند، در میدان سپاه با دوطرفه شدن خیابان طالقانی می توانند از طریق این خیابان و خیابان پادگان ولیعصر (عج) به خیابان شریعتی هدایت شده و از آنجا به سمت شمال یا جنوب ادامه مسیر دهند. همچنین این دسته از رانندگان می توانند از خیابان سعدی، چهارراه مخبرالدوله به سمت جنوب، خیابان امیرکبیر و میدان امام خمینی (ره) نیز استفاده کرده و پس از آن به سمت شرق یا غرب بروند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص رانندگانی که قصد دارند در مسیر جنوب به شمال از ضلع شرقی محدوده، تردد کنند، گفت: بر این اساس این دسته از رانندگان می توانند وارد خیابان ایران و زرین خامه شده و از آنجا به سمت شمال یا غرب تعیین مسیر کنند.

وی با اشاره به اینکه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ نیز با توجه به ضیافت شام در نظر گرفته شده در اطراف مجموعه سعدآباد محدودیت تردد اعمال می شود، گفت: بر این اساس در این مدت تمام خیابان های اطراف مجموعه سعدآباد از جمله خیابان جاودان، طاهری و ملکی محدودیت کامل تردد اعمال می شود.

رئیس پلیس راهور تهران خاطرنشان کرد: در این مدت توقف وسایط نقلیه در خیابان های طاهری، ملکی، افرا، جاودان، فلاحی، البرز و طول ولیعصر (عج) از میدان تجریش تا چهارراه شهید چمران (پارک وی) در هر دو مسیر و معابر همجوار با ساختمان حافظیه (سعدآباد) ممنوع خواهد بود.

همچنین در خیابان طاهری در هر دو مسیر حد فاصل خیابان فلاحی تا مجموعه سعدآباد، خیابان افرا از تقاطع خیابان ملکی و تقاطع خیابان جاودان به سمت شمال، خیابان البرزکوه در هر دو مسیر حد فاصل کوچه کیوان تا مجموعه سعدآباد، خیابان آبان و شاهین در تقاطع خیابان طاهری به سمت جنوب و خیابان مژگان تقاطع خیابان طاهری به سمت شمال تردد وسایط نقلیه ممنوع است.

رحیمی با اشاره به اینکه تعدادی از سران و مقامات مدعو پس از برگزاری مراسم در هتل های در نظر گرفته شده مستقر و تعدادی نیز به فرودگاه های بین المللی امام خمینی (ره) و مهرآباد تهران جهت عزیمت به کشور خود منتقل خواهند شد، گفت: بر این اساس به صورت مقطعی علاوه بر محدودیت های اعلام شده، در سایر بزرگراه ها و خیابان های پایتخت نیز محدودیت تردد برای حرکت تیم های اسکورت و تشریفات در نظر گرفته خواهد شد که این محدودیت ها در مناطق مرکزی و شمالی بیشتر خواهد بود.

وی در پایان ضمن تقدیر از همکاری خوب و صمیمانه مردم و عذرخواهی از این که در طول روزهای شنبه و یکشنبه بعضا به صورت مقطعی مجبورند در ترافیک تردد تیم های اسکورت و تشریفات معطل شوند درخواست کرد با توجه به حجم عملیات ترافیکی که در روزهای شنبه و یکشنبه در تهران به مناسبت اجرای مراسم تنفیذ و تحلیف اجرا می شود ضمن همکاری با پلیس، از سفرهای غیرضروری در سطح شهر به طور جدی خودداری کنند.