~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری مهر عیسی علیزاده با اشاره به اینکه در حال حاضر سازمان زیباسازی از لحاظ مدیریتی هیچ نقشی در نماهای به کار رفته در ساختمان ها ندارد، گفت: وقتی سازمان زیباسازی جایگاهی در ارائه مجوز نماهای ساختمان داشته باشد، می تواند با ساختاری نظام مند این مسیر را هدایت کند.

وی افزود: در حال حاضر هیچ گونه امضایی برای پایان کار ساختمان ها و تایید بناهای ساختمان های ساخته شده در سازمان زیباسازی وجود ندارد.

 مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اعلام اینکه تایید نماهای ساختمان تنها به سازمان زیباسازی شهر تهران مربوط نمی شود و سازمان هایی مانند فضای سبز و حمل و نقل هم در آن دخیل هستند، تاکید کرد: در حال حاضر سازمان زیباسازی در احداث ایستگاه های اتوبوس و مترو هیچ گونه نظارتی نمی تواند داشته باشد در حالیکه تمام خیابان های تهران جزئی از فضاهایی است که سازمان زیباسازی باید نظارت مستقیم روی آن داشته باشد.

علیزاده درباره نماد میدان انقلاب نیز گفت: طرحی که برای اجرا در این میدان که از طریق فراخوان اعلام شده انتخاب شده تا پایان سال تکلیف اجرای آن مشخص خواهد شد.

او از مشکلات موجود بر سر راه این طرح تغییرات سازمان میادین در میدان انقلاب را برشمرد و افزود: با پایان گرفتن ساماندهی میادین از جمله میدان انقلاب نصب المان میدان انقلاب هم صورت خواهد گرفت.

عبدالحسین مختاباد با انتقاد از نحوه عملکرد سازمان شهرداری برای مدیریت بناها و ساختمان های ساخته شده در شهر تهران و همچنین مشخص نبودن تکلیف المان میدان انقلاب گفته بود: کمیته‌های نما در مناطق از لحاظ فرهنگی یک گام مثبت بوده چرا که سخت گیری های زیادی در خصوص نما انجام می‌گیرد و با اینکه هزینه خاصی برای مردم ندارد اما گام مهمی در راستای زیباسازی شهر انجام گرفته چرا که جدیدا در تهران شاهد یک اتفاق عجیب بودیم به گونه‌ای که در یک ساختمان چهار ضلع از لحاظ معماری بیرونی با یکدیگر متفاوت بودند و شما می‌دیدید که در یک طرف ساختمان سنگ و در طرف دیگرش کامپوزیت استفاه می‌کردند. من بارها در این خصوص نصب المان میدان انقلاب تذکر داده و عنوان کرده‌ام که میدان‌های اصلی شهر تهران همچون تجریش، فاطمی، انقلاب و ... که می‌توانست نمادی از پایتخت باشد هیچ المانی ندارد