به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس محمد سالاری در مراسم امضای تفاهم نامه احداث اولین بیمارستان هسته‌ای کشور که با حضور رئیس سازمان انرژی هسته‌ای، وزیر بهداشت درمان و آموزش پرشکی و شهردار تهران در بوستان ولایت برگزار شد، در خصوص اهمیت احداث این بیمارستان اظهار داشت: این اقدام قطعا در تأمین سرانه‌های بهداشتی و سلامتی شهر تهران به عنوان یکی از سرانه‌های 7 گانه تاثیر قابل توجهی خواهد داشت ، ضمن اینکه مکان تعیین شده در جنوب شهر خود عاملی برای کاهش فاصله شمال تا جنوب شهر تهران خواهد بود و کمک شایانی از نظر اقتصادی و ارتقاء کیفیت زندگی به منطقه جنوبی شهر خواهد کرد.

وی ادامه داد: احداث بیمارستان هسته‌ای یکی از اقداماتی است که در راستای تحقق یکی از راهبردهای 17 گانه طرح جامع که ارتقای جایگاه شهر تهران در مقیاس ملی، منطقه‌ای و بین المللی است،صورت می‌گیرد.

محمد سالاری با اشاره به نقش این بیمارستان در جهت افزایش درآمدهای پایدار شهر تهران گفت: برای اولین بار فرصتی فراهم می‌شود که بیماران، نیازمند سفر به کشورهای دیگر برای دریافت خدمات هسته‌ای درمانی نباشند. در این بیمارستان تجهیزاتی به کار خواهد رفت که برخی از آن‌ها به طور انگشت شمار در اختیار چند کشور است.

وی افزود: نخستین بیمارستان هسته‌ای کشور با 3 اولویت تحقیقاتی، تشخیصی و درمانی قطعا نقش بسزایی در جذب گردشگر سلامت از کشور های همسایه و سایر کشورها خواهد داشت. در گذشته بیماران ما برای درمان به کشورهای دیگر می‌رفتند اما امروز در تمامی زمینه‌های پزشکی وخدمات نوین آن به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته‌ایم و متخصصین زبده‌ای را داریم که خود عاملی برای جذب گردشگران سلامت که موجب افزایش درآمدهای پایدار خواهد بود.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: ما امروز به دنیا ثابت کردیم که ملت ایران اگر اراده کند کاری را انجام دهد هیچ قدرتی مانع آن نخواهد بود و حتی با وجود تحریم‌ها و فشارهایی که بر کشور وارد شد ما امرو توانستیم از انرژی هسته‌ای در اقدامات صلح جویانه و در راستای پیشرفت علم پزشکی و درمان استفاده کنیم که تا کنون در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا بیمارستانی با مجموعه ای درمانی تشخیصی که با پرتو سر و کار دارد و بصورت مدرن و یکپارچه باشد وجود نداشته است و این بیمارستان در منطقه سرآمد خواهد بود و ما باید بتوانیم در حوزه تجهیزات پرتو درمانی و تشخیصی الگو ایجاد کنیم و بدنیا ثابت کنیم که فعالیت های صلح آمیز هسته ای، فقط در بحث غنی سازی و آب سنگین خلاصه نمی شود.

سالاری با اشاره به سال همدلی و همزبانی و تعامل خوب دولت و شهرداری تهران اظهار داشت: درست است که آقای قالیباف و آقای روحانی روزی رقیب جدی هم در انتخابات ریاست جمهوری بودند اما اکنون مشاهده می‌کنیم که وقتی پای منافع و امنیت ملی و سلامت مردم در میان است هیچ مرزبندی و رقابتی وجود نخواهد داشت و ملاک عمل منافع ملت و نظام خواهد بود و امروز این تعامل و همدلی نمود پیدا کرده و دولت و شهرداری در کنار هم دست به اقدامی بزرگ در جهت تامین سلامت مردم، توسعه صنعت پزشکی و ایجاد زمینه برای جذب توریست سلامت و غیره زده‌اند.