به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم آیین‌ امضای تفاهم‌نامه در راستای ساخت اولین بیمارستان هسته‌ای کشور گفت: از همه دوستان به خصوص آقای قالیباف برای برداشتن چنین قدمی تشکر می‌کنم و امیدوارم از خیرات و برکات این پروژه، همه مردم ایران به خصوص مردم جنوب شهر تهران بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه چندی پیش سفری به شهر رفسنجان داشته‌ام گفت: در این شهر فرد خیری در سال 1330 اموال خود را وقف کرده و یکی از کاربردهای خود را توسعه پزشکی هسته‌ای عنوان کرده بود و این در حالی است که 60 سال است که بحث پزشکی هسته‌ای رواج یافته اما سال‌های قبل فردی در رفسنجان بخشی از املاک خود را برای توسعه این صنعت پزشکی وقف کرده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه نفت و انرژی هسته‌ای سرمایه اصلی نیست، بلکه دانش و نیروی انسانی توانمند بسیار مهم است، ادامه داد: ممکن است به مانند برخی از کشورهای همسایه، بیمارستان‌های چند هزار تخته‌خوابه داشته باشیم اما از اینجا و آنجا پزشک بیاوریم.

هاشمی با بیان اینکه در پیش از انقلاب عمدتا بیماران را برای ادامه درمان به خارج از کشور می‌فرستادند، اظهار کرد: پزشکان هندی و بنگلادشی در کشور فعالیت می‌کردند اما حالا همسایگان ما پزشکان وارداتی دارند اما در ایران پزشک زن و مرد متخصص و فوق تخصص بی‌نظیری وجود دارد.

وی با بیان اینکه در یکی از بیمارستان‌های کشور ماهانه 600 پیوند کبد انجام می‌گیرد و پس از آن رتبه دوم در اختیار بیمارستانی در یکی از ایالت‌های آمریکا است که 100 عدد کمتر پیوند از این بیمارستان ایرانی دارد، گفت: این بیمارستان هسته‌ای، بیمارستانی است که قبل از ساخته شدنش، نیروهای متخصص آماده به کار دارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه انصافا تهران در حوزه بهداشت و سلامت جزو فقیرترین و محروم‌ترین مناطق است، گفت: در طول دو سال گذشته با همراهی رییس جمهور و دولت کارهای خوبی در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی صورت گرفته اما در مورد شهر تهران راضی نیستیم، چراکه اگر زیرساخت‌ها درست‌تر بود، مردم طعم شیرین‌تری از خدمات بهداشتی دولت می‌چشیدند.

هاشمی با بیان اینکه در برخی از مناطق تهران مردم بیمارستان ندارند و صددرصد تخت‌ها اشغال شده است، گفت: این افراد چگونه می‌توانند کاهش سهم پرداخت را شاهد باشند و امیدواریم با همت شهرداری تهران، تعداد قابل توجهی از تخت‌های بیمارستانی ساخته شود و مدیریت شهری با همت خود در تهران این نقض را برطرف کند و الگویی برای سایر شهرها باشد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با کمک کمیسیون ماده 5 تغییر کاربری در بخشی از بیمارستان‌ها صورت بگیرد و از این مسیر مشکلات حل شود، عنوان کرد: امیدواریم مجلس در قالب برنامه ششم توسعه سهم مشارکت سرمایه‌گذاران را افزایش دهد، چراکه در حوزه برق، گاز تلفن و... مشارکت سرمایه‌گذاران دیده شده اما در حوزه سلامت با آمدن هر دولتی به این بخش توجه نشده و این در حالی است که مردم به این بخش محتاج هستند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه چهار سال قبل بیشترین شکایت مردم از بیمارستان‌ها بود، اما امروز خوشحالیم که بیشترین رضایتمندی مردم از این بخش است اظهار کرد: این نشان از انصاف و قدرشناسی مردم دارد اما باز هم تهران شرایطش نسبت به سایر استان‌ها خوب نیست و امیدواریم با کمک مدیریت شهری رضایتمندی مردم را کسب کنیم.

هاشمی با بیان اینکه امیدواریم با ساخت این بیمارستان هسته‌ای در دنیا سرآمد باشیم، گفت: امیدواریم بتوانیم به جهانیان نشان دهیم که برای مردم اخلاق‌مدار ایران بخش درمانی انرژی هسته‌ای مورد توجه است و نگاه مردم و رهبر به انرژی هسته‌ای، بخش درمانی و سایر بخش‌ها مثبت است.

وی با بیان اینکه بدون توافق هسته‌ای ایجاد احداث چنین بیمارستانی امکان‌پذیر نبود، افزود: اگر می‌خواهیم مردم در رفاه و آسایش باشند، باید ابزار آن را نیز فراهم کنیم و بدون توافق، این مهم امکان‌پذیر نبود و محال بود در شرایط تحریم بتوانیم به این سطح از تکنولوژی دسترسی پیدا بکنیم و خوشبختانه با حمایت رهبری، مجلس، دولت رییس جمهور و... فصل نوینی فراهم شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امیدواریم هرچند یک بار شاهد چنین بیمارستانی باشیم، گفت: یک ریال برای ساخت بیمارستان در تهران هزینه نکردیم و نمی‌کنیم چراکه به برکت مدیران ارزشی این شهر امکانات تامین می‌شود و ما پول را به مناطق محروم می‌بریم و خدمات را به سایر استان‌های محروم خواهیم داد تا مردم کمتر برای استفاده از خدمات درمانی به تهران بیایند و با کمک مردم تهران از سایر شهرها محرومیت‌زدایی خواهیم کرد.