~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس غلام‌رضا آقامیرزایی ظهر امروز در جلسه مشترک آموزش و پرورش و شورای مبارزه با موادمخدر لرستان که در زمینه مسایل پیشگیری از مصرف موادمخدر در خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: طبق برنامه‌زمان‌بندی شده، 30 هزار معلم و 300 هزار دانش‌آموز لرستانی در خصوص مسایل پیشگیری از مصرف موادمخدر در لرستان آموزش می‌بینند که این برنامه از ابتدای شهریور 94 آغاز شده و تاکنون بیش از شش هزار معلم در این زمینه آموزش دیده‌اند که در مرحله دوم این آموزش‌های لازم توسط این معلمان به دانش‌آموزان داده می‌شود.

وی افزود: اجرای این برنامه با چنین حجمی برای نخستین‌ بار است که در استان لرستان انجام می‌شود و با انجام آن بیش از یک ششم جمعیت استان آموزش‌های لازم در زمینه پیشگیری از مصرف موادمخدر و داروهای روان‌گردان را می‌بینند.

این مسئول تبیین کرد: با توجه به دستور بازوند استاندار لرستان تمام دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند که در این زمینه به آموزش و پرورش و کمیته پیشگیری از مصرف موادمخدر کمک کنند، تا شاهد دستاوردهای خوبی در این زمینه باشیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان لرستان اظهار داشت: با ارزیابی‌هایی که انجام داده‌ایم، اعتقاد ما بر این است که یک هماهنگی، همدلی و انسجام خوب بین کلیه اعضای شورای هماهنگی و سایر مدیران استان هم چنین اعضای فعال شورای هماهنگی شهرستان‌ها وجود دارد که بر همین اساس تاکنون 32 مصوبه از مجموع 33 مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان عملیاتی شود.

وی امید و توانستن را رمز موفقیت در کارها دانست و تاکید کرد: از تمام مسئولان و عزیزان انتظار داریم با تکیه بر امید و خواستن در این مسیر ما را یاری دهند و از به‌کارگیری جملات مأیوس‌کننده خودداری کنند.

آقامیرزایی از رونمایی از کتابچه‌ایی با عنوان پیشگیری از مصرف موادمخدر در بچه‌ها و نوجوانان طی 10 روز آینده خبر داد و گفت: این کتابچه توسط دکتر فضل‌الله میردریکوند استادیار دانشگاه لرستان گردآوری شده است که به تائید کارشناسان دستگاه‌های عضو کمیته پیشگیری از مصرف موادمخدر نیز رسیده است و در 10 روز آینده با تیراژ 30 هزار جلد منتشر می‌شود.

وی اضافه کرد: این کتابچه جمع‌بندی و خلاصه‌ایی از چندین کتاب در خصوص آگاهی بیشتر در زمینه پیشگیری از اعتیاد و مهارت‌های فرزندپروری است که در اختیار معلمان عزیز قرار داده می‌شود که امیدواریم تمام معلمان توجه ویژه‌ایی به مهارت‌های فرزندپروری و مهارت‌های 10گانه خانواده‌ها داشته باشند و در دوران خدمت خود از این موضوع غافل نشوند.