به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر عبادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص نبود معلم در برخی کلاس‌های درس و کمبود کتاب‌های درسی، اظهار داشت: این موضوع نیز از حکایت‌های غریب روزگار است که دو هفته از آغاز سال تحصیلی می‌گذرد و هنوز بعضی از کلاس‌ها معلم نداشته باشند یا مشکل کتاب‌های درسی وجود دارد که درست توزیع نشده است.

وی ادامه داد: این‌ها عمر دانش‌آموزان است که هدر می‌رود و هدردهی عمر دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌های ملی کمتر از حیف کردن بیت‌المال نیست؛ دانش‌آموز وقتی می‌بیند معلم یا کتاب درسی ندارد، همان ابتدا بی‌نظمی، بی‌برنامگی و عدم اهتمام به درس را از سیستم آموزش و پرورش دریافت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه این اثر در زندگی دانش‌آموز برای همیشه باقی می‌ماند، افزود: این بی‌نظمی و اهمیت نداشتن زمان و عمر در ذهن دانش‌آموز نقش می‌بندد و شایسته است آموزش و پرورش طوری مدیریت کند تا دانش‌آموزان نظم عملی را بیاموزند و اهمیت فرصت‌ها و عمر را بیشتر از آنچه هست، درک کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: این موضوع علاوه بر اینکه از جهت اداری و خدمات‌رسانی کوتاهی شده است، اثرات سوء تربیتی و روش زندگی نیز در دانش‌آموزان در دراز مدت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی مشخص است، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش باید مدیریت کند و نگذارد دانش‌آموزان معطل بمانند و باید مدیران قوی به کار گیرد.