~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری مهر رحمت‌الله حافظی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تذکرش در صحن شورای شهر، گفت: تاکنون گزارش حسابرسی ۱۴ شرکت در اختیار اعضای شورا قرار گرفته که ۳ کلیدواژه در آنها کاملا برجسته است؛ «عدم دسترسی به مستندات و اطلاعات کافی»، «در اختیار این موسسه قرار نگرفته است» و «ارائه نشده است» از متن گزارش حسابرس، ۲۵۲ مرتبه از این سه کلید واژه استفاده شده است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر افزود: منظور این نیست که ۲۵۲ مورد در عملکردها وجود دارد، به عنوان مثال در حسابرسی یک شرکت ، عبارت در اختیار این موسسه قرار نگرفته است، درباره ۲۱ پروژه به کار رفته است.

حافظی گفت: شهرداری تهران ۴۰ شرکت و سازمان دارد که تاکنون گزارش حسابرسی ۱۴ شرکت در اختیار اعضای شورای شهر قرار گرفته است و این تعداد گزارش مربوط به ۱۴ شرکت است.

وی تاکید کرد: گزارش‌های حسابرسی بیانگر چگونگی عملکرد شهرداری در حوزه‌های اداری و مالی است.

حافظی افزود: وقتی اطلاعات در اختیار حسابرس قرار نمی‌گیرد، قطعا گزارش بر مبنای اطلاعات کامل نیست.

وی با انتقاد از رویه سالهای گذشته گفت: در سالهای گذشته گزارش حسابرسی طی یک روز و در جلسه‌ای سه ساعته بررسی و موارد اصلاحی به شهردار ابلاغ می‌شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: امسال اولین سالی است که گزارش تمام شرکت‌ها به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حافظی با اشاره به اینکه بعد از اتمام حسابرسی‌ها، دو راهکار وجود خواهد داشت، گفت: گام اول مکاتبه با شهردار برای اصلاح موارد مبهم است و دیگر ارائه گزارش به حسابرسی کل کشور و رسیدگی از سوی آنها.