معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار « پارس » به برنامه روز سه شنبه شورای شهر تهران اشاره کرده و گفت: بحث اعظم شورا در مورد برنامه پنج ساله اول شهرداری بود که هفته گذشته به شورا ارائه شد؛ نظر اعضای شورا این بود که این گزارش بار دیگر به شهرداری برگشته و از کلی گویی خارج شود و عملیاتی تر به شورا ارائه شود چرا که به اعتقاد اعضای شورا این امر سبب می شود فرصت کارشناسی به کمیته ها و کمیسیونهای شورا داده شود که برای برنامه پنج ساله دوم برنامه جامع تری تصویب کنند.

وی ادامه داد: البته با توجه به اینکه شهرداری تحث فشار و در زمان کوتاه این گزارش را آمده کرده نسبتا خوب بود و نشان می داد که شهر برنامه محور حرکت می کند.

به گفته این عضو شورای شهر، فرصت شورا برای بررسی اشکالات برنامه پنج ساله اول شهرداری محدود است و وقت برای بررسی ایرادات موجود وجود ندارد.

آباد به برنامه پنج ساله دوم شهرداری اشاره کرده و گفت: رویکرد برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران نگاه ویژه به موضوعات اجتماعی دارد و انسان محور است؛ انتظار داریم شهرداری در راستای توسعه اجتماعی قدم بردارد و بتواند از محیط زیست گروههای اجتماعی اعم از سالمندان، کودکان، زنان و همه مردم حمایت کند.

وی گفت: در راستای برنامه پنج ساله دوم باید حمل و نقل عمومی ارتقا پیدا کند به خصوص در بخش ایمنی و حوادث حمل و نقل عمومی و افزایش ظریب ایمنی تا به این وسیله حوادث رانندگی کمتری اتفاق بیفتد.

به گفته آباد انرژی های پاک بسیار مهم و حیاتی است چرا که با استفاده از آن می توانیم سهم آلایندگی خودروها را کاهش بدهیم در این راستا خودروها و موتورسیکلتها که سهم بسزایی در آلودگی هوا دارند برقی می شوند.

عضو شورای شهر تهران افزود: تا به امروز در سروسامان دادن به آلودگی هوا و جایگزینی انرژی های پاک به جای سوختهای غیر استاندارد ضعیف بودیم و در برنامه های ایمنی کلی گویی شده است.

آباد معتقد است نکته قابل توجه در ایمنی، آموزش و پیشگیری است که به واسطه توانمند کردن شهروندان با رویکرد آموزش مردم را به حدی توانمند کنیم که به سرعت از شرایط اضطرار خارج شوند.

این عضو شورای شهر امیدوار است با گذاشتن زمان کافی و فرصتی مناسب به کمیته ها و کمیسیونهای شورا برنامه پنج ساله دوم پخته شده و جامع و کامل مصوب شود.