به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز، محمد سالاری در جریان یکصد و چهل و  چهارمین شورای شهر تهران با بیان این که متاسفانه شورای شهر وارد فاز انفعالی شده است اظهار داشت: بنده به عنوان عضو شورای شهر در تحقق اختیارات به شهرداری  تهران نمره 20 می‌دهم و به خودم نمره 10 می‌دهم .
 
وی تصریح کرد: در یک ماهه گذشته شهرداری تهران در پی فرمایشات مقام معظم رهبری پیگیری‌های لازم را برای تحقق این فرمایشات و افتتاح پارک جنگلی یاس در منطقه شرق تهران نمود که این سوال مطرح می‌شود که جایگاه شورای شهر در این زمینه چه بود و چه کمکی را در این بخش نموده است .
 
وی با بیان اینکه ما بسیاری از اتفاقات در شهرداری را از طریق رسانه‌ها متوجه می‌شویم گفت: بنده به خاطر تحقق اختیارات شهرداری از این مجموعه تقدیر و تشکر می‌کنم.
 
سالاری ادامه داد: بسیاری از مصوبات ما اجرا نمی‌شود و تک تک اعضا نیز در جریان این موضوع قرار داردند و این در حالی است که شاهد بی‌انگیزگی در کمیسیون‌های 6 گانه شورا شده‌ایم.
 
وی در ادامه با اشاره به ساخت و ساز در باغات کن گفت: در این زمینه شورای عالی شهرسازی و شورای شهر مصوبه‌ای را در ارتباط با حفظ باغات کن که به عنوان میراث طبیعی تهران محسوب می‌شوند داشته است اما جهت اجرا نیاز به آیین‌نامه‌های اجرایی واقع‌بینانه تر داریم.
 
رئیس کمیسون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تصریح کرد:‌ در حال حاضر شاهد ساخت کمپ‌های معتادین در باغات کن هستیم و این در حالی است که با بودجه فعلی شهرداری امکان تملک باغات کن وجود ندارد .