به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا دکتر علی اکبر پورفتح الله در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، از اجرای طرح نذر اهدای خون از ابتدای محرم، تاسوعا و عاشورا تا اربعین خبر داد و گفت: سازمان انتقال خون این طرح را با شعار "اهدای خون؛ تصمیم آگاهانه، اهدای مسوولانه" اجرا می‌کند. در این طرح تلاش می‌کنیم که عزاداران در این ایام نذر اهدای خون کرده و سپس اهداکننده مستمر شوند.

وی افزود: البته به چند دلیل افراد الزاما در این ایام برای اهدای خون مراجعه نکنند. اولا حجم مراجعات در این ایام بالا است و برخی فرآورده‌ها را هم نمی‌توان به مدت طولانی نگهداری کرد. همچنین بعد از این ایام میزان مراجعه کم شده و با کمبود مواجه میشویم.

پورفتح الله با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه نذر اهدای خون، گفت: این نذر به این صورت است که افراد زمانهایی را مشخص میکنند و در طول سال امر اهدای خون را انجام میدهند. یعنی زمان دو الی سه بار اهدای خون را مشخص کرده و به همکاران ما اعلام می‌کنند.

وی ادامه داد: در نتیجه ما در زمان مشخص شده از طریق پیامک به فرد اطلاع می‌دهیم تا برای اهدای خون مراجعه کند. در این صورت هم اهدای خون مستمر می‌شود و در نتیجه هم در همه ایام سال، خون و فرآورده های خونی را در اختیار داریم و هم با این کار سلامت خون نیز بهتر میشود.