به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس سوسن باستانی معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، در نخستین جلسه کمیته پیشگیری از طلاق و شورای ملی سرآمدان صیانت از نهاد خانواده، گفت: ما در ابلاغ و اجرای قانون مشکل داریم، نه در خود قانون، یعنی برای انجام کارها و دستیابی به اهداف، قانون مناسب و کافی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در این کمیته باید از تکرار کار سایر شوراها و مراکز جلوگیری شود.

باستانی افزود: ما در بررسی های خود به موضوع کاهش ازدواج و افزایش طلاق می‌پردازیم در حالی که اینها پیامد است و باید ریشه‌های آنها را جستجو کرد.

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، تصریح کرد: کاهش ازدواج، بالا رفتن سن ازدواج و افزایش طلاق به معنای فروپاشی خانواده نیست؛ چراکه هم‌چنان عمومیت ازدواج، وجود دارد، یعنی اکثر زنان و مردان در طول عمر خود ازدواج می‌کنند.

وی تأکید کرد: براساس آمار 98 درصد زنان تا سن 50 سالگی ازدواج کرده‌اند، یعنی ما تأخیر در زمان ازدواج را در جامعه شاهدیم، اما این به معنای کاهش ازدواج نیست.

باستانی تصریح کرد: متوسط سن ازدواج در دختران 23 سال و در پسران 27 سال است. بنابراین ما نباید نیمه خالی لیوان را برجسته کنیم؛ چراکه خطرآفرین است و ناامیدی را افزایش می‌دهد.

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، افزود: این آمار که در هر دقیقه 15 طلاق روی می‌دهد و اشاره به آسیب‌هایی از این دست خود، آسیب‌از می‌شود، بنابراین باید از این نوع نگاه پرهیز شود

باستانی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر این است که نباید همه چیز را دیکته کنیم و خانواده را به شکل یک ابزار در نظر بگیریم، بلکه باید به نقش و مشارکت خانواده در رسیدن به اهداف توجه کنیم.