به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمد گلزاری معاون امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درخصوص وام ازدواج اظهار داشت: فعلا از پرداخت وام ازدواج به جوانان خبری نیست؛ در این راستا دولت کمیسیونی زیرنظر معاون اول رئیس جمهور تشکیل داده تا در خصوص پرداخت مجدد وام ازدواج به جوانان جلساتی تشکیل شود و راهی برای برون رفت از این بن بست پیدا شود.

 پیشنهاد دولت برای قرار گرفتن حوزه جوانان زیرنظر معاونت زنان ریاست جمهوری

وی در خصوص تفکیک وزارت ورزش و جوانان گفت: فکر نمی‌کنم تا پایان امسال تفکیکی در خصوص وزارت ورزش و جوانان داشته باشیم. اما از سوی دولت این پیشنهاد مطرح شده که حوزه جوانان زیرنظر معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برود و با آن ادغام شود که البته این یک گزینه بوده و در حد پیشنهاد است.

معاون امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد:  سال گذشته جوانان منتخب جشنواره علی اکبر قرار بود در دستگاه‌ها استخدام شوند که بنده نه تنها این امر را قبول ندارم بلکه امسال در این خصوص اقدامی رخ نخواهد داد.

80 درصد تخفیف بلیط سینما در روز جوان

گلزاری بیان کرد: در مراسم هفته جوان، از تابلوی کلینیک‌های پیشگیری و مقابله با خشم رونمایی خواهد شد که البته در حال حاضر، بیش از 30 نفر از کسانی که مدرک فوق لیسانس در رشته روانشناسی و مشاوره دارند، دوره آموزشی پیشگیری و مقابله با خشم را دیده‌اند.

معاون امور ساماندهی و زارت ورزش و جوانان افزود: در هفته جوان در دو منطقه تهران، کلینیک‌ مقابله با خشم راه‌اندازی خواهد شد که بعد از تهران، در مشهد نیز با همکاری معاونت امور جوانان و شهرداری مشهد این کلینیک افتتاح خواهد شد.

گلزاری از برگزاری اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در دولت یازدهم در 19 خردادماه خبر داد و گفت: 50 درصد تخفیف مراکز مشاوره ازدواج، بازدید رایگان از موزه های تنوع زیست محیطی و بازدید رایگان از کلیه موزه‌ها از جمله این برنامه‌هاست و همچنین قرار شده با همکاری وزارت ارشاد، بلیط سینماها در روز 19 خرداد مصادف با میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان با 80 درصد تخفیف به عموم مردم ارائه شود.

وی با بیان اینکه هفته جوان با بیان اینکه هفته جوان از 17 خردادماه آغاز می‌شود و تا 23 خرداد ادامه دارد، افزود: در این هفته، کمیته امداد به پنج هزار جوان تحت پوشش کمک هزینه ازدواج اختصاص می‌دهد.