به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس اطهره نژادی در گفت‌و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس با بیان اینکه تقویت بنیان خانواده نیازمند برنامه‌ریزی توام با پیشگیری و درمان است گفت: ضرورت برنامه‌ریزی منسجم در حوزه خانواده و برنامه‌ریزی‌های دستگاهی باید زیر چتر نظارت یک دستگاه یا سازمان ساماندهی شود تا هم افزایی واقعی در عمل اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: طلاق و از هم گسیختگی خانواده پیامدی است که می‌تواند حاصل اثرات متعدد اقتصادی فرهنگی و اجتماعی باشد و همین امر چند بعدی بودن مسئله خانواده و ضرورت توجه همه جانبه به آن را نشان می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار داشت: معاونت امور زنان و خانوده برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی در امور زنان و خانواده را رصد می‌کند و هم زمان از طرح‌ها تخصصی تشکل‌های غیر دولتی زنان و خانواده که در راستای تحکیم بنیان خانواده باشد حمایت می‌کنند.

نژادی به پیگیری ارائه آموزش‌های لازم در این‌باره از وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: معتقدیم دانش‌آموزان قبل از فارغ‌التحصیل شدن از مقطع متوسطه باید با حقوق و تکالیف خود به خوبی آشنا شوند و بدانند تعهد و اخلاق لازمه مسئولیت پذیری و رفتار درست در هر عرصه‌ای است.

وی گفت: امیدواریم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طرح ایجاد کلینیک‌های سلامت خانواده را که از سال جاری ایجاد آنها در 9 استان کشور پیگیری می‌شود با دقت و جدیت دنبال کند و امیدواریم این کلینیک‌ها با ارائه خدمات تخصصی مختلف از جمله تخصص‌های پزشکی مرتبط، بهداشت،‌حقوق، روان‌شناسی،‌ طب سالمندی و مشاوره‌های مرتبط با مسائل شرعی بتوانند به تقویت بنیان خانواده‌ها کمک کنند و این طرح در سال‌های بعد در تمام استان‌ها اجرا شود.