~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس محمد مهدی تندگویان در یکصد و نود و پنجمین جلسه شورا با اشاره به حادثه واژگونی تاور کرین و نیز سقف سالن تئاتر شهر، گفت: به واقع باید شکر خدا را به جای آورد که این حادثه ها در زمانی رخ داد که تجمعی در جوار آنها نبود و تلفاتی هم در بر نداشت.

وی ادامه داد : متاسفانه عمر مفید بیشتر ابنیه‌های اجتماعی و فرهنگی تهران بالاست و باید فکری در این زمینه شود.

نایب رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در برخی تالارها وقتی جمعیت در حالت عادی اقدام به خروج می‌کنند 7 تا 10 دقیقه به طول می‌انجامد پس پر واضح است که در هنگام حادثه ما با مشکل مواجه می‌شویم.

وی تصریح کرد: بنابراین باید تجدید نظر جدی در بهره برداری از ابنیه اجتماعی تهران داشته باشیم. همچنین ساختمان‌هایی که شرایط احراز ایمنی آنها به پایان رسیده باید هر چه سریعتر بازبینی شوند. متاسفانه ساختمان‌های اجتماعی و فرهنگی تهران حادثه خیز شده است.

تندگویان همچنین خطاب به مرکز مطالعات شهرداری در پیشنهادی عنوان کرد: بهتر است این مرکز به جای چاپ و صحافی، اطلاعات مورد نیاز آنها را در سامانه نرم افزاری گرد آورد و هر کس که این اطلاعات مورد نیازش بود آن را چاپ کند.

وی ادامه داد : در حال حاضر حجم انبوهی از این کتب چاپ می‌شود در حالی که در بسیاری مواقع مورد نیاز مدیران و یا اعضا شورا نیست. بهتر است این اطلاعات در سامانه‌های نرم افزاری قابل دسترس باشند.

مختاباد:استاندارد نبودن تاورکرین ها در شهر فاجعه است

به گزارش فارس،عبدالحسین مختاباد رییس کمیته هنر شورا در جریان برگزاری یکصد و نود و پنجمین جلسه شورا با اشاره به حادثه جرثقیل در خیابان خیام و توضیحات معاون شهرسازی شهرداری در خصوص وضعیت تاورکرین‌های فعال در سطح شهر، اظهار داشت: اینکه گفته می شود تنها یک پنجم تاورکرین‌ها در شهر استاندارد هستند یک فاجعه است.

وی افزود: رفتار و برخورد با مسئولین چک سلامت این تجهیزات باید جدی تر باشد. چراکه بروز حادثه توسط این تجهیزات بسیار گران تمام خواهد شد.