به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری شهرسازی شورا به اظهارات مطرح در خصوص مسئله بوستان مادر اشاره کرد و افزود: متاسفانه مسائل مطرح شده در رسانه‌ها به گونه‌ای بود که این ذهنیت را در خصوص اعتراض ما نسبت به این بوستان نشان می‌داد.

وی اظهار داشت:‌ باید گفت تمام مشکلات شورا به جهت تصمیمات غلط آقای حناچی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور بوده است.

سروری رئیس کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات سالاری که به بیان مسائلی در خصوص قصور سروری در این تصمیم پرداخته بود افزود:‌ امروز در نمایشگاه مطبوعات و با سند مشخص خواهم ساخت که قصور از جانب معاون شهرسازی و معماری کشور بوده چرا که مسئله ایشان در واقع یک پلاک است و موضوعات مطرح در رابطه با بوستان مادر سیاسی است و نه کارشناسی.

وی ادامه داد: معاون شهرسازی و معماری کشور آن قدر توجیه نیست که اطلاعات غلط به وی داده می شود و ایشان با توجه به این اطلاعات در پاسخ به نامه‌ بنده پلاک غلطی را عنوان می کند و می‌گوید که این محل مربوط به نیروی هوایی است و در آن ساختمان سازی شده است.

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: حاضرم با خبرنگاران به پلاک مورد اشاره معاون شهرسازی و معماری بروم و اثبات کنم که این زمین یک زمین مشجر بوده و آجری در آن قرار داده نشده است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران پس از اظهارات دوستی و سالاری که منجر به نزاع لفظی بین این دو در صحن شورا شد در رابطه با این مسئله اظهار داشت: آن چه توسط آقای سروری مطرح شد به این جهت بود که از نظر ایشان شورای عالی شهرسازی و معماری نامه‌ای را به آدرسی اشتباه نوشته و ادعا نموده که چرا یک باغ را تبدیل به غیر باغ نموده‌ایم.

وی تصریح کرد: آن چه مهم است توجه به این مسئله است که مطابق اظهارات شهردار منطقه۵و شهردار تهران در اراضی خیابان آیت الله کاشانی که موسوم به بوستان مادر شده از ابتدا درختی وجود نداشته و اظهارات مطرح شده از جانب معاون شورای عالی و شهرسازی نیز تنها به این دلیل است که ادعای ایشان در رابطه با زمینی غیر از بوستان مادر است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با عنوان این که زمین مورد اشاره معاون شهرسازی و معماری در جای دیگری غیر از بوستان مادر است اظهار داشت: آن چه مسلم است آدرس عنوان شده از جانب ایشان اشتباه بوده است.

چمران خاطر نشان کرد: با توجه به توضیحات ارائه شده توسط شهرداری تهران در جلسه علنی شورا موضوع بوستان مادر و زمین آیت الله کاشانی از نظر شورا تمام شده و فقط در رابطه با قیمت آن ابهاماتی از سوی برخی از اعضا مطرح شده در نخستین فرصت شهرداری تهران به آن پاسخ خواهد داد.