به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس احمد دنیا مالی در یکصد و نود و پنجمین جلسه شورا با اشاره به حادثه واژگونی جرثقیل در خیابان خیام، گفت: با بررسی‌هایی که انجام دادیم مشخص شده بیشتر تاور کرین‌ها مشکل استاندارد دارند و در هنگام ورود به کشور به استاندارد آنها توجه نمی شود.

وی ادامه داد :عمده این تاور کرین‌ها حتی کمربند استاندارد هم ندارند و گواهینامه‌های سلامت که برای آنها صادر می‌شود اغلب به صورت غیر حضوری است. در حالی که موسساتی که این گواهینامه را صادر می‌کنند باید به صورت چشمی و با تجهیزات مناسب به صورت حضوری تست این دستگاهها را انجام دهند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: بیشتر این تاور ها از کشور های همسایه به ویژه امارات به داخل کشور آورده می‌شوند که به سبب شرایط گرم آب و هوایی انجا این دستگاه‌ها زودتر به سن فرسودگی می‌رسند.

دنیا مالی همچنین تصریح کرد: موضوع دیگر در بررسی حوادث این تاورکرین‌ها عدم توجه اپراتور ها است. در مواقعی که این دستگاه‌ها از کار روزانه آزاد می‌شوند باید ترمز شان نیز آزاد باشد تا اگر وزش باد ناگهانی رخ داد دستگاه درجه‌ای آزادی حرکت داشته باشد در حالی که ترمز اکثر دستگاه‌ها قفل می‌شود و با وزش باد خم شده و واژگون می‌شوند.

وی اظهار داشت: سازمان استاندارد ، سازمان نظام مهندسی ، شهرداری و حتی سندیکای پیمانکاران در این موضوع مسئول هستند و باید هر چه سریعتر فکری به حال تاور کرین‌ها شود.

سینما آزادی از لحاظ ایمنی شرایط قابل قبولی دارد

دنیا مالی در ادامه به موضوع ایمنی سینمای آزادی اشاره کرد و گفت: همانطور که مستحضر هستید سینما آزادی در سال 76 دچار حریق شد و 8 سالی می‌شد که روی آن کاری انجام نمی‌شد. سال 85 شهرداری این سیتنما را بازسازی کرد که مورد استقبال اهالی هنر نیز قرار گرفت.

وی ادامه داد: در مورد سیستم ایمنی این سینما باید گفت سیستم اعلان حریق ، اتفای حریق با آب و مسائل ایمنی مرتبط با اتش سوزی آن فعال و استاندارد است و تنها برخی موارد کوچک مانده که آنها هم در حال رفع است.

عضو شورای شهر تهران گفت: در خصوص پله‌های فرار مواردی وجود دارد که به واسطه بالکن سینما که به کافی شاپ تبدیل شده باید اصلاحاتی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: ولی با در نظر گرفتن جمیع جهات می‌توان گفت که سینما آزادی از لحاظ ایمنی شرایط قابل قبولی دارد.