به گزارش پارس به نقل از ایسنا، رحمت اله حافظی با اشاره به اینکه کیفیت هوای تهران در هفت ماه امسال در مقایسه با دو سال گذشته بهبود یافته است، گفت: بر اساس آمارهای موجود از ابتدای سال 91 تا پایان مهرماه هوای تهران هیچ روز پاکی نداشت و تنها 143 روز هوای تهران سالم بود، همچنین 68 روز هوای شهر ناسالم برای گروه‌های حساس و چهار روز ناسالم و یک روز بسیار ناسالم به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در مدت زمان مشابه در سال 92، تهران دو روز هوای پاک و 136 روز هوای سالم داشت تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس به 76 روز افزایش یافت و تعداد روزهای ناسالم دو روز بود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره وضعیت کیفیت هوای تهران در هفت ماه نخست سال 93 نیز اعلام کرد: خوشبختانه تعداد روزهای پاک به هشت روز و تعداد روزهای سالم به 156 روز افزایش یافته است همچنین تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس به 50 روز و تعداد روزهای ناسالم نیز به دو روز کاهش یافته است.

به گزارش سایت شورای شهر تهران، حافظی با اشاره به آمارهای موجود ابراز امیدواری کرد که مسئولان امر در توزیع سوخت استاندارد و تولید خودروهای مطابقت با استاندارد روز اهتمام بیشتری داشته باشد.