به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس سرهنگ حسین رمضانی معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر اظهار داشت: برابر قانون مجازات اسلامی مستند به مواد 725 و 753 ( بندهای الف، ب و ج)، هک، نفوذ و دسترسی غیر مجاز به داده‌ها و فروش نرم افزارهای آموزش هک جرم محسوب می شود و پلیس فتا با هکرها و گردانندگان تارنماهای آموزش هک و ارائه دهندگان نرم افزارهای هک و نفوذ مقابله می کند.

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا افزود: در قوانین ملی اکثر کشورهای دنیا هک و مسائل مربوط به آن ( آموزش ها و نرم افزارهای مربوطه) جرم شناخته می شود و ما امید داریم همه پلیس‌های سایبری دنیا برای مقابله با این حوزه، واکنشی موثر و به هنگام داشته باشند.

وی گفت: بر اساس این تکلیف قانونی، پلیس فتا ناجا با مشارکت پلیس‌های فتا استانی از تاریخ 19 مرداد لغایت 31 شهریور ماه سال جاری به منظور شناسایی و برخورد قانونی با هکرها و گردانندگان تارنماهای آموزش هک و نفوذ و ارائه دهندگان نرم افزار های هک و نفوذ، عملیاتی را به مرحله اجرا گذاشت.

سرهنگ رمضانی تصریح کرد: پلیس فتا ناجا در این خصوص بیش از 15 هزار وب سایت را رصد نموده و در 104 مورد که جرم آنها محرز بود پیگیری در دستور کار پلیس قرار گرفت.

معاون امور بین الملل و حقوقی فتا ناجا ادامه داد: در این عملیات سراسری بیش از 70 نفر شناسایی شده که با مستندات مربوطه به دستگاه قضا برای برخورد قانونی معرفی شدند.

وی گفت: شایسته است از حمایت و پشتیبانی و هماهنگی های دستگاه قضایی کشور در این عملیات مهم در راستای ارتقای امنیت فضای سایبر تقدیر و تشکر نماییم.

سرهنگ رمضانی اعلام کرد: موضوع هک و نفوذ همانطور که قانون به خوبی آن را جرم انگاری نموده علاوه بر خسارت هایی که در برخی از انواع خود برای سازمانهای دولتی و خصوصی دارد به شدت حریم خصوصی کاربران را هدف قرار می دهد که حفظ حریم خصوصی کاربران و آزادی های مشروع آنها در فضای سایبر جزء اهداف اصلی این پلیس بوده و پلیس فتا تمام امکانات و منابع خود را جهت امن سازی فضای سایبری برای کاربران قانون مدار این فضا به کار خواهد بست.

این مقام ارشد انتظامی در خاتمه ضمن بیان اینکه همه کاربران در این فضا باید همانند فضای واقعی خود را مکلف به رعایت حفظ حریم خصوصی افراد وفق قانون نموده و پلیس را در این مسیر یاری کنند، خاطرنشان کرد: والدین باید نظارت بیشتری بر رفتار جوانان و نوجوانان در حوزه استفاده از فضای سایبر داشته باشند تا آنها بر اساس کنجکاوی هایشان جذب وب سایت های مجرمانه مانند وب سایت های آموزش هک نشوند.