به گزارش پارس به نقل از (ایسنا) ، سرهنگ عرفانی با بیان اینکه پیرو شکایت خانم جوانی مبنی بر اینکه فرد یا افرادی با ایجاد صفحه ای جعلی با عنوان او در یکی از شبکه های اجتماعی و درج مطالبی کذب موجب هتک حرمت وی شده اند، رسیدگی به این پرونده دردستور کار ماموران قرار گرفت، افزود: پس از انجام تحقیقات فنی و تخصصی توسط کارشناسان این پلیس، متهم شناسایی و دستگیر شد.

رییس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: متهم با دیدن شواهد، علت بزه خود را سوءاستفاده از سهل انگاری شاکیه هنگام کار با وب کم دانست.

و در پایان ضمن هشدار به تمامی افرادی که به هر نحو اقدام به هتک حیثیت افراد در فضای مجازی می کنند، اعلام کرد: بر اساس قانون جرایم رایانه ای هر فردی که در فضای مجازی موجبات هتک حیثیت شهروندان را فراهم کند افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می شود.

عرفانی همچنین به شهروندان توصیه کرد: زمانی که کاربران کار با وب کم خود را به پایان رساندند آنرا خاموش کرده و زمینه را برای نفوذ هکرها به رایانه شخصی خود فراهم نکنند، همچنین برای جلوگیری از بروز اینگونه اتفاق ها لازم است کاربران به مسایل امنیتی موجود در این حوزه توجه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا برای برخی کاربران وب کم، نرم افزار camBlocker را معرفی می کنند و یکی از برنامه هایی است که می تواند در این زمینه مفید باشد، این برنامه پس از خاتمه کار شما با وب کم آنرا قفل یا در اصطلاح بلاک می کند تا امکان بروز هرگونه اتفاق ناگوار و یا خرابکاری از بین برود.