~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا معلم شهید محمد رضایی پوراناری در سال 1337 در شهر انار از توابع کرمان متولد شد؛ وی دوره ابتدایی را در دبستان سعدی انار گذراند و دوره راهنمایی را نیز همزمان با تحصیل، به تلاوت قرآن و مطالعه کتب دینی و مذهبی پرداخت.

شهید رضایی بعد از پشت سر گذاشتن تحصیلات دوره راهنمایی وارد دانشسرای مقدماتی شد و از آنجا که به تبلیغ و ارشاد جوانان و نوجوانان علاقه فراوانی داشت به عنوان مربی پرورشی، کار خود را در مدارس شهرستان انار آغاز کرد.

بین او و دانش آموزانش فاصله ای نبود و با کلامی گرم و شیرین به مخاطبان خود درس می داد. در کلاس های دینی و قرآن از امت اسلام و اتحاد مسلمانان فراوان صحبت می کرد؛ وی علاوه بر شغل مقدس معلمی، مسئولیت تبلیغات نماز جمعه را نیز بر عهده داشت.

شهید رضایی در دوران دفاع مقدس به عنوان یک مسئول فرهنگی همزمان با تبلیغات، به جمع آوری کمک های مردمی نیز اقدام می کرد؛ وی در سال 64 ضمن تدریس در مدرسه شهید هادی کریمی شهر قم، تحصیل در حوزه را نیز به صورت غیرحضوری آغاز کرد و در همان سال به عنوان معلم نمونه معرفی شد.

شهید رضایی همواره مشتاق عزیمت به جبهه های حق علیه باطل بود، به همین دلیل از سنگر مدرسه عازم جبهه جنگ شد؛ وی در هفتمین روز از بهمن سال 65 در منطقه عملیاتی شلمچه و در عملیات کربلای 5 به درجه رفیع شهادت نائل شد.

بخشی از وصیت نامه شهید

توصیه ام به شما امت حزب الله این است که با آگاهی کامل و با تحقیق، اصول دین را شناخته و آنگاه با تمام وجود، فروع دین را با تقلید انجام دهید و متخلق به اخلاق الله و تهذیب نفس نمایید که با طی نمودن این مراحل، فردی مفید و مسلمان خواهید بود.

بر شما باد پیروی و اطاعت از ولایت فقیه که استمرار حاکمیت الله است و از اسلام و روحانیت جدا نشوید و این نمی شود مگر با شرکت در اجتماعات مذهبی یعنی نماز جمعه و جماعت و شرکت در دیگر مجالس اسلامی و دعاها و همین رفتن به مسجدهاست که آگاه به مسائل شرعی می شویم و با عمل به آن دیگر مسئله گرانفروشی و بی حجابی حل خواهد بود.

به همه شما همشهریان عزیز و اقوام و همسر و فرزندانم علاقه دارم اما برای خدا و در جهت رضای او حرکت کردم امید است همه به خاطر خدا صبر نمایند و گریه و عزاداری را برای سیدالشهدا(ع) انجام دهید.

از شما فرهنگیان و همکاران محترم و عزیز  تقاضا دارم نوجوانان و جوانان را با فرهنگ اسلامی آشنا و تربیت نمایید.