~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس خبرنگارانی که در قالب هیئت رسانه‌ای قرقیزستان اخیرا با دعوت خبرگزاری فارس به ایران سفر کرده‌اند، در بازگشت به قرقیزستان به بازتاب دیدارها و دستاوردهای این سفر پرداخته‌اند.

در این رابطه روزنامه «عصر بیشکک» که یکی از خبرنگاران آن در ترکیب هیئت مذکور حضور داشته است، می‌نویسد: «سید‌نظام‌الدین موسوی» مدیرعامل خبرگزاری فارس در دیدار با خبرنگاران قرقیزستان اعلام کرد که فارس سعی دارد تا در وب‌سایت خود در مورد قرقیزستان صفحه‌ای مخصوص راه‌اندازی کرده تا در آینده اخبار خود را به زبان روسی به مخاطبان علاقمند برساند.

در این گزارش نوشته شده است: در حال حاضر فارس به علت مخاطب فراوان در میان مردم، در جایگاه خبرگزاری‌ نخست ایران قرار دارد و این اخبار به زبان فارسی، انگلیسی، ترکی و عربی به صورت شبانه‌روز منتشر می‌شوند.

در ادامه مطلب آمده است: مدیرعامل فارس در دیدار با اصحاب رسانه‌ای قرقیزستان ابراز امیدواری کرد با گسترش روابط بین تهران و بیشکک، اخبار ایران و قرقیزستان به صورت واقعی در اختیار 2 کشور قرار گیرند.

وی گفت: ما شما را برای دریافت اخبار در مورد تحولات ایران و همچنین درباره مناطق درگیری نظیر عراق و سوریه دعوت می‌کنیم تا به سایت‌های ایرانی مراجعه کنید چراکه امکان تحریف اخبار در رسانه‌های غربی وجود دارد.

موسوی افزود: تاکنون به این موضوع پی‌برده‌اید که بعضی از کشورها سعی دارند تا از بحران در خاورنزدیک به نفع خود بهره‌برداری کنند که بدین خاطر رسانه‌ها باید اتفاقات در منطقه‌ را به طور واقعی انعکاس دهند.

در روزنامه عصر بیشکک به نقل از مدیرعامل خبرگزاری فارس همچنین آمده است: دیگران دوست دارند ما را عقب‌مانده، بی‌فرهنگ و حتی وحشی که دارای استراتژی مشخصی نیستند، نشان دهند اما این منطقه 300-400 سال پیش از نظر اکتشافات علمی پیشرفته بوده و ما باید در مورد آنچه در اینجا اتفاق می‌افتد، اطلاعات عینی را ارائه داده و تحت تأثیر رسانه‌های غربی و القائات آنها قرار نگیریم.

در روزنامه عصر بیشکک قید شده که ریاست این خبرگزاری ایرانی از آمادگی خود برای همکاری تنگاتنگ با قرقیزستان در جهت ترجمه اخبار و مقالات تحلیلی و سخنان شخصیت‌های مطرح سیاسی این کشور به زبان‌های مختلف خبر داد و افزوده است: خبرگزاری فارس دارای مرکز تحلیلی مخصوص می‌باشد که نتایج پژوهش‌های خود را در سایت منتشر می‌کند.

خبرگزاری فارس روزانه تقریبا 2 هزار مطلب اطلاعاتی را منتشر می‌سازد که 500 مطلب آن در مورد اتفاقات خارج از ایران می‌باشد.

این منبع می‌افزاید: در حال حاضر دفتر منطقه‌ای آسیای مرکزی، افغانستان، پاکستان و شبه‌قاره هند خبرگزاری فارس در شهر مشهد قرار دارد و نمایندگی‌های این خبرگزاری در شهرهایی مانند «اسلام‌آباد»، «کابل»، «عشق‌آباد»، «دوشنبه»، «تاشکند»، «آلماتی» و «بیشکک» به صورت هماهنگ مشغول به کار هستند ضمن آنکه در شهر «قندوز» افغانستان نیز خبرنگاران فارس مشغول فعالیت خبری هستند.

روزنامه مذکور در ادامه آورده است: «محمد صدیقی‌فر» مدیر دفتر منطقه‌ای آسیای مرکزی، افغانستان، پاکستان و شبه قاره هند خبرگزاری فارس نیز در دیدار با خبرنگاران قرقیزستان اظهار داشت: دفاتر منطقه‌ای در وهله‌ نخست تمایل دارند تا با سایر رسانه‌های محلی تبادل اطلاعات داشته باشند.

به گفته‌ وی، فارس در مورد آسیای مرکزی و بویژه درباره‌ قرقیزستان اخبار زیادی را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد، سفر رئیس‌جمهور قرقیزستان به جمهوری اسلامی ایران و انتخابات پارلمانی این کشور از مطالبی بود که به طور خاص به آن پرداخت شد.