به گزارش پارس به نقل از رجا، رییس جمهور در بخشی از سخنانش در پاسخ به سوال خبرنگاران اظهار داشت: «نتیجه انتخابات اینها را عصبانی کرده است... نمی‌شود شکست در انتخابات را با کشتار مردم جبران کرد یا انتقام گرفت. هم انتقامش غلط است و هم جبرانش امکان‌پذیر نیست… در عراق یک انتخاباتی برگزار شد که می‌بایست موجب آرامش بیشتر می‌شد، آنهایی که شکست خوردند زمینه را برای ورود گروهک‌های مسلح آماده کردند.»

این اظهارات در حالی از سوی آقای روحانی بیان شده که به نظر می رسد در عین توصیف خاستگاه و اقدامات وحشیانه گروهک تروریسی داعش، طعنه ای هم به «داعش های وطنی» در سال ۸۸ است که پس از عصبانی شدن از نتیجه انتخابات، تلاش کردند تا انتقام شکست در انتخابات را با کشتار مردم رقم بزنند.

جریانی که در عمل نه تنها باعث هرج و مرج و کشتار ده ها تن از مردم بی گناه در خیابان ها شد بلکه تمام تلاش خود برای زمینه سازی دخالت بیگانگان در امور داخلی ایران را نیز انجام داد بگونه ای که بسیاری از مقامان کشورهای غربی با ابراز تاسف نسبت به حوادث پس از انتخابات در ایران، همصدا با مدعیان تقلب در انتخابات مواضع مداخله جویانه آشکاری را اتخاذ کردند.

این روند تا جایی پیش رفت که سران گروهک تروریسی موسوم به مجاهدین خلق (منافقین) که این روزها در عمل به وحدت استراتژیک با داعش علیه مردم عراق رسیده اند، در جریان حوادث سال ۸۸ بارها و بارها بر حقانیت میرحسین موسوی، مهدی کروبی و سبزها تاکید کرده و با صدور بیانیه های متعدد حمایت کامل خود را از این جریان در مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.

هم چنین گروهک تروریستی موسوم به جند ا... به سرگردگی عبدالمالک ریگی نیز بعد از حوادث تلخ روز عاشورای سال ۸۸ ضمن صدور بیانیه ای حمایت آمیز از سبزها اعلام کرده بود:

«از سوئی دیگر خشونتهای وحشیانه رژیم حقیقت را برای بسیاری از مردم ایران که فکر می کردند از راههای مسالمت آمیز می توانند به پیروزی برسند روشن نمود و مردم به ماهیت ضد بشری و وحشیانه بیش از پیش پی بردند، چنانچه طی چند روز اخیر بسیاری از مردم! ایران از نقاط مختلف ایران با روابط عمومی جنبش تماس گرفته و اعلام پیوستن به جنبش مقاومت نموده اند و آمادگی خود را برای عملیاتهای نظامی در تهران و اصفهان و مشهد و شیراز اعلام نموده اند.»

ریگی در این بیانیه از احساسات پاک جوانان ایرانی که میرحسین آنان را مردمی خداجو لقب داده بود، تقدیر کرده و آورده بود: «جنبش مقاومت از احساسات پاک جوانان ایرانی تشکر و قدردانی نموده و اعلام می دارد که آماده همکاری کامل با همه مبارزان ایران در هر نقطه ای از ایران می باشد و همچنین جنبش آمادگی خود را برای آموزش جوانان ایرانی در زمینه های جنگ چریکی و بمب سازی و عملیاتهای انفجاری و تشکیل هسته های مقاومت و روش مبارزه چریکی شهری اعلام می دارد.»

به نظر می رسد با گذشت بیش از ۵ سال از آغاز فتنه سال ۸۸، روز به روز ابعاد خیانت و اقدامات ننگین فتنه گران در سال ۸۸ بیش از پیش خود را نشان می دهد، رفتارهای ضد ملی که در روش و عمل نیز شباهت قابل توجهی با اقدامات این روزهای تکفیری ها و تروریست های در منطقه دارد.