به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس اقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، درباره سقوط تاورکرین (جرثقیل برجی) در خیابان حافظ، اظهار داشت: در ساعت 3:30 بامداد امروز حادثه شکسته شدن تاورکرین در خیابان حافظ و افتادن آن بر روی ساختمان روزنامه اطلاعات اتفاق افتاد.

وی گفت: علت این حادثه عدم ایمنی و استاندارد بودن پاورکرین بوده که پیچ و مهره‌های آن شکسته و بر روی ساختمان مجاور افتاده است.

شاکری با اشاره به اینکه این حادثه تا کنون هیچگونه تلفاتی نداشته است، گفت: در حال حاضر سازمان آتش‌نشانی در حال اعزام دو جرثقیل سنگین برای جداسازی تاورکرین سقوط کرده است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: ترافیک سنگینی در محدوده خیابان حافظ ایجاد شده است و احتمالاً تا بعد از ظهر نیز ادامه خواهد داشت.

شاکری گفت: جرثقیل‌های برجی حساسیت ویژه‌ای پیدا کرده است و اخیراً نیز در پارک چیتگر یکی از این جرثقیل‌ها سقوط کرده بود و خسارات زیادی نیز بر جای گذاشت.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: سه ارگان سازمان نظام مهندسی، معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران و سازمان آتش‌نشانی مسئول رسیدگی به جرثقیل‌های برجی هستند تا از نظر استاندار و ایمنی بررسی شوند.

وی افزود: سازمان استاندارد نیز باید نسبت به تعیین استانداردهای لازم برای جرثقیل‌های برجی اقدام کند.

شاکری به ورود جرثقیل‌های دست دوم به کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه کنترل‌های لازم بر روی جرثقیل‌ها صورت نمی‌گیرد و افرادی که با این دستگاه‌ها کار می‌کنند باید صلاحیت لازم را داشته باشند.