به گزارش پارس، پرویز سروری در گفت وگو با فارس، درباره واژگونی اتوبوس شهری و کشته شدن ۸ نفر از شهروندان در اثر این حادثه گفت: در سال ۸۷ که بنده در مجلس شورای اسلامی بودم موضوع خرید  اتوبوس های عقاب نشان  توسط شهرداری تهران مطرح شد که شهرداری به هیچ وجه زیر بار خرید این اتوبوس ها نمی رفت.

وی ادامه داد: براین اساس اختلاف سنگینی بین وزارت کشور و شهرداری تهران به وجود آمده بود که مجلس نیز برای حل این اختلاف ورود کرد و کارخانجات سازنده این نوع اتوبوس ها نیز عنوان کرده بودند اگر شهرداری از ما این اتوبوس ها را نخرد کارخانه ورشکسته خواهد شد.

سروری افزود: با توجه به ورشکستگی کارخانه و بیکار شدن چند صد نفر از کارگران مجلس برای حمایت از تولید داخلی خرید این نوع اتوبوس ها را به شهرداری تهران توصیه کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: تقریباً با فشار زیادی که از سوی مجلس و دولت بود خرید این نوع اتوبوس ها به شهرداری تهران تحمیل شد تا از تولید داخلی و اشتغال حمایت شود.

وی افزود: متأسفانه بر اساس گزارش فنی که آماده شده است مهمترین ایرادی که این اتوبوس ها دارند شیشه این اتوبوس هاست و نکات استاندارد و فنی در آن رعایت نشده است.

سروری خاطرنشان کرد: اتوبوسی که با سرعت ۵۰ کیلومتر واژگون شود نشان می دهد که اصلاً استاندارد نیست و شیشه های آن نیز بر اثر ضربه وارد شده خرد شده و به مسافرین برخورد کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: از سال ۸۷ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی نامه ای به معاونت حمل ونقل و ترافیک مبنی بر اینکه اتوبوس های خریداری شده از شرکت  عقاب فنی نیست می نویسد و معاونت شهرداری نیز نامه شدیدالحنی مبنی بر اینکه اتوبوس های تأمین شده توسط این شرکت نقص فنی دارد و باید این نواقص برطرف شود به شرکت مدنظر ارسال می کند.

وی با اشاره به اینکه این مکاتبات از طریق شهرداری با مجموعه شرکت اوقاف چندین بار صورت می گیرد، گفت: متأسفانه این شرکت تولید کننده اقدامی برای رفع نواقص انجام نداد.

سروری خاطرنشان کرد: شهرداری چندین ماه از واگذاری این اتوبوس ها ممانعت کرد ولی فضا به سمتی رفت که برداشت می شد شهرداری به دلیل اختلافات سیاسی که با دولت دارد این اتوبوس ها را دریافت نمی کند از طرف دیگر نیز مجلس برای حمایت از تولید ملی و جلوگیری از ورشکسته شدن کارخانه باید خرید این اتوبوس ها توسط شهرداری قطعی می کرد.