~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا علی باقرزاده در شورای ریشه کنی بی سوادی شهرستان چابهار، با اشاره به اینکه سالانه بیش از 110 هزار نفر ازتحصیل بازمانده و یا از تحصیل در مقاطع مختلف انصراف می دهند گفت: از آنجائی که بی سوادان علاوه بر آسیب پذیر بودن خودشان به جامعه نیز آسیب می رساند و در خیلی از موارد باعث عقب ماندگی می‌شوند لازم است تا در راستای جذب و شناسایی این گروه برنامه‌های مدون و خوبی طراحی کنیم.

معاون سواد آموزی وزیر آموزش و پروش ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان افق‌های بسیار خوبی برای از بین بردن بیسوادی ترسیم شده و همه مسئولان و دست اندرکاران به دنبال آن هستند که استانی عاری از بیسواد داشته باشند.

وی همچنین از آمار روبه رشد ریشه کن کردن بیسوادی در استان تقدیر و اذعان کرد: علیرغم اینکه در نیمه اول سال در تحت پوشش قرار دادن افراد بی سواد مشکلاتی وجود داشت ولی بیش از 55 درصد از آمار ابلاغی برای این استان تحقق پیدا کرده که هم اکنون رشد 35 تا 40 درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در رابطه با شناسایی و اجرای طرح‌های جدید گفت: پایگاه اطلاعات اسمی بیسوادان آماده شده و محل استقرار آن نیز به زودی اعلام می شود که می تواند در جذب و ریشه کن کردن بیسوادی کمک قابل توجهی کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: از ابتدای انقلاب تا کنون 7 میلیون نفر سواد دار شده‌اند که اطلاعات تمامی فارغ التحصیلان بویژه آنهایی که پنجم ابتدایی را گذرانده در دسترس بوده و حتی آنهایی که به خدمت نظام وظیفه نیز اعزام شده‌اند مشخصات و عین مدرک آنها در اختیارسازمان است.

باقرزاده گفت: به دنبال آن هستیم که آمار بیسوادی را کاهش دهیم و یک آمار واقعی و به روز داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نهضت سواد آموزی کشور مشارکت تمام دستگاه ها را از نیازهای توسعه سوادآموزی عنوان کرد و افزود: 23 تفاهم نامه با سازمان های مختلف به امضاء رسیده ولی مشارکت در امر سواد آموزی زمانی به صورت کامل محقق می شود که خود مردم نیزدر این امر سهیم باشند.

باقرزاده خاطر نشان کرد: برای آموزش افراد بی سواد مقید به فرد، مکان و گروهی خاص نیستیم و هر کس اعلام آمادگی کند و مدرک مورد نظر را داشته باشد می تواند در امر سواد آموزی مشارکت و از مشوق‌های مالی استفاده کند.